Waarom gaan mensen vaak maar één liefdes relatie tegelijk aan?

Logisch dat je maar voor één kiest.. maar voor sommige ook niet. Waar zit het verschil in? Met één persoon kan je meer delen en kan je meer mee bouwen. Maar dit kan ook met twee relaties of toch niet? En wat is dan uiteindelijk het verschil qua inhoud van de relatie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Als het om meerdere relaties gaat waarbij de een niet van de ander mag weten,wordt het een heel gedoe om dat geheim te houden 1 relatie kan soms al problematisch genoeg zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaat ook polyamorie, dat zijn mensen die meerdere partners naast elkaar hebben. Daar weten de partners het wel van elkaar. Deze mensen gaan inderdaad uit van het principe dat je gewoon tegelijkertijd van meerdere mensen kunt houden en toch een ieder in zijn waarde kunt laten. Voorwaarde om iets dergelijks vol te houden is natuurlijk wel dat je een ander volkomen vrij moet kunnen laten, en duidelijke afspraken moet kunnen maken. Onze maatschappij is niet ingericht om een dergelijke manier van leven. Dat terwijl een mens wel meerdere gelijkwaardige vriendschappen kan opbouwen, en van meerdere kinderen gelijk kan houden. Toch is het meestal zo dat een vrouw of man die tijdens zijn relatie gevoelens krijgt voor een ander, dit niet zal uiten als hij/zij de bestaande relatie in stand wil houden. Dit omdat het als teken wordt gezien dat er iets mis is in de relatie, want anders kun je niet openstaan voor een ander.
Overigens hang ik zelf deze levensstijl niet aan, maar ik vind zeker niet per definitie dat je het moet afkeuren, omdat de onderliggende beweegredenen best van zuivere aard kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een relatie aangaat, ben je verliefd. Verliefdheid richt zich vaak op een enkel persoon. Je wilt echt voor die persoon gaan, denkt de hele tijd aan hem/haar, wilt bij die persoon zijn. Hoe kun je die heftige gevoelens voor twee personen hebben?

Houden van kan van twee personen. Het is dan ook meer gericht op eigenschappen van iemand. Je kunt positieve eigenschappen in meerdere personen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je zou bijv. de ware partner kunnen hebben, maar niemand is perfect dus zou je in iemand anders die eigenschap wel kunnen zien die je ware partner niet heeft. of je bent verliefd geworden op iemand anders, maar toch wil je je partner niet kwijt. helaas ontstaat zo ook het vreemdgaan.