Kun je de alimentatie deels op een aparte rekening zetten?

Mijn ex heeft een gat in de hand, nu wil ik de alimentatie deels op een aparte rekening zetten zodat het geld ook echt aan mijn kinderen word besteed, en niet aan haar. Heeft hier iemand ervaring in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

ik ben zelf allenstaande moeder die nog wel goed omgaat met de vader,en ik heb zelf toen ook voorgesteld dat hij beter een gedeelte van de rekeningen kan betalen rechtstreeks van de school bijv. en kleren met ze kan gaan halen en niet contant want als ik om mij heen kijk gebruiken veel moeders dat voor andere dingen!!!!en dat vind ik zo misselijk!dus je argwaan kan best kloppen...zoals ik en mijn ex het doet kun je vast laten leggen dat ze geen recht meer dan heeft op alimentatie in geldzin zeg maar...maar daar moet ze wel mee akkoord gaan...maar goed als ze het aan de kids besteed kan ze hier toch niet tegen zijn????toi toi toi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat mag dus niet..als de kinderen 18 jaar zijn mag je het wel, mits de kinderen dat zelf willen, op hun eigen rekening storten..het is helaas niet aan jou wat je ex met dat geld doet.. ik spreek uit eigen ervaring..
Wat je misschien ook kunt doen is zelf spullen voor de kinderen kopen maar ze die laten gebruiken als ze bij jou zijn.. wij hadden bijv. voor de kinderen bij ons hun eigen kleding en speelgoed..en soms lieten we ze dat mee naar huis nemen.. was dus regelmatig dubbelop maar liever dat gevoel dan het gevoel dat ze tekort hadden dankzij hun moeder..