er zijn ook zat mensen die al heel snel een nieuwe partner hebben, of na verloop van tijd. maar voor degenen die dat niet of helemaal nooit meer hebben, is in ieder geval al een hele periode van rouw die meespeelt. de een pikt zijn leven weer wat sneller op dan de ander. sommigen staan ook helemaal niet meer open voor een nieuwe relatie omdat hun liefde bij hun overleden partner is gebleven, en ze denken dat die niet te evenaren is. je hebt tenslotte noodgedwongen afscheid moeten nemen van iemand waarmee je altijd samen dacht te blijven.

mijn vader is anderhalf jaar na mijn moeder overleden. hij teerde weg van verdriet. hij zat elke dag bij haar graf. toen ik het huis leeg moest halen vond ik alles van mijn moeder nog net zo als ze het had achtergelaten. pantoffels onder het bed etc... die man hield krampachtig vast aan zijn grote liefde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind je dat niet jammer dat het zo is gebeurd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker. ik had hem graag weer gelukkig gezien. maar hij wilde en kon niet zonder haar. hij werd ziek, en ik weet zeker dat zijn verdriet daar een grote rol in heeft gespeeld.

Andere antwoorden (5)

Ik denk niet dat je stelling waar is.
Maar voor degene die idd geen nieuwe parter hebben.
Wanneer je partner overlijd moet je eerst rouwen. Aangezien het gaat om je levensparter kan die rouwperiode oplopen tot jaren...
En je moet ook maar eens een nieuwe liefde tegen het lijf lopen. Gaat ook niet altijd even makkelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk omdat niemand de liefde van hun leven zou kunnen vervangen.
Daarbij zouden ze ook het idee kunnen hebben dat dat een soort 'verraad' is aan hun overleden partner, ook al is diegene overleden.

Pas als je weer open staat voor liefde, kun je deze accepteren in je leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mensen waarvan de partner overleden is na verloop van tijd(tijdsduur kan verschillend zijn) weer iemand ontmoeten waarmee het klikt geloof ik niet dat ze niet voor een nieuwe relatie kiezen. Heelk anders zou (ik zeg zou) het kunnen worden als dat 1e huwlijk slecht was.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap je laatste zin niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik bedoel daar mee te zeggen,dat als je een slecht huwelijk had,je niet meer zo happig bent op een nieuwe relatie.
Rouwverwerking is een belangrijke reden, en die is voor iedereen verschillend. De ene doet daar langer over dan de ander. Dan komt daarbij dat je niet altijd meer open staat voor een nieuwe relatie. Je hebt een bepaald leven, wat je op een bepaalde manier leidt, en daar moet maar net weer iemand inpassen.
Verder is het ook zo dat het hebben van thuiswonende kinderen een obstakel kan vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ken een vrouw die na 2 jaar rouwen alweer gewoon een nieuwe vriend had (haar man ging na 25 jaar huwelijk dood), ik ken ook een vrouw die aleen is gebleven. dus het zal voor iedereen heel verschillend zijn denk ik.