Waarom houden vrouwen van bloemen ?

14 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik hou niet van bloemen, vind het heus leuk om ze te krijgen te besnuffelen en neer te zetten. maar mijn leven is zonder bloemen nog net zo compleet.
mijn allergische vriendin houd helemaal niet van bloemen, maar dat is een ander verhaal.
zondag
14 jaar geleden
Mannen dan niet?

Antwoorden (12)

Omdat alle mannen dat denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
valt wel mee hoor, het meer een soort van traditie geworden vind ik. mischien ben ik veeleisend maar van mijn man hoef ik geen bloemen te krijgen, veel te afgezaagd. (afgesneden dan) :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om dezelfde reden dat veel mannen ook van bloemen houden:
- ze ruiken lekker
- zijn mooi
- staan gezellig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat vrouwen mensen zijn (echt waar!).
En mensen biologisch worden aangetrokken door opvallende kleuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat bloemen waardevol uitstralen. Een gezegde bijvoorbeeld {Als je houd van een roos, dan moet je zijn naalden niet kwalijk nemen} misschien omdat ze puur natuur zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het zo dat vrouwen werkelijk van bloemen houden? Het is net zoiets als 'alle mannen houden van voetbal, of alle mannen houden van auto's. Ik vind het nogal een cliché.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat bloemen van vrouwen houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze vrolijk staan, mooie kleuren hebben, en toch ergens eerlijk gezegd ook wel een bepaald cliché van liefde en aandacht vertegenwoordigen dat we allemaal graag zien.

Persoonlijk ben ik trouwens helemaal geen bloemenliefhebber. Tenminste, in de tuin - buiten vind ik ze schitterend, maar zo´n bos lijken op de vaas doe je me niet echt een plezier mee. Ze zijn maar erg kort mooi, kosten onevenredig veel geld en zijn ook nog eens een product van zo ongeveer de meest vervuilende en tegelijkertijd nutteloze industrieën die we kennen. Mensen die me goed kennen zullen me dan ook nooit bloemen geven, maar van iemand die wat verder van me afstaat, weer ik dat het uit een goed hart komt, dus zal ik het ze niet verwijten ofzo.

Ik hou persoonlijk meer van (groene) planten. En dan liefst zelf opgekweekte ; die zijn sterker en beter voor het milieu.
Bloemenprints vind ik vaak wel weer heel mooi ; door de rijke kleuren en organische vormen. Maar je moet wel wat spaarzaam zijn in de toepassing ervan ; het wordt snel té.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel cliché, maar vooruit:
Bloemen worden meestal aan vrouwen gegeven omdat het meestal vrouwen zijn die het huis decoreren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben geen vrouw,ook nooit geweest,maar toch houd ik ook van bloemen! Trouwens er zullen heus wel vrouwen zijn die niet van bloemen houden. Je vraag had m.i. beter kunnen zijn:Waarom houden(bijna)alle mensen van bloemen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De combinatie van geur en kleur spelen in op de hormonen van de vrouw. Zo worden deze op welke manier dan ook geprikkeld. Vrouwen hebben zo dus een zwak voor bloemen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wordt meestal een beetje raar aangekeken als ik -als vrouw- zeg dat ik helemaal niet van bloemen houdt, althans niet op een vaas. Ik kan ook erg chagrijnig worden als iemand mij een bos bloemen meeneemt want het lukt mij nooit om die mooi op een vaas te krijgen dus ik weet dan al bij voorbaat dat ik mij weer vreselijk zal gaan ergeren.

Daarentegen kan ik wel intens genieten van mijn eigen tuin met heel veel vaste bloeiende planten.