Ik moet nog steeds vaak een ex denken. Wat moet ik doen?

Het is al bijna 10 jaar geleden dat we een relatie hadden van 3 jaar. Deze ging een paar keer aan-uit voordat we beiden besloten er een punt achter te zetten.
De afgelopen 10 jaar heb 3 relaties gehad, de langste was 9 maanden. Nu ben ik al weer 2 jaar vrijgezel.

Mijn probleem is dat ik elke dag redelijk vaak aan haar moeten denken, soms wel een keer of 10.
Voordat ik nu in psychotherapie ga :) wil ik eens vragen of er geen manieren zijn om er van af te komen. Dingen die ik er zelf aan kan doen.

Ik heb ongeveer een jaar geleden een paar weken uitgebreid met haar ge-emaild. Dat was erg leuk, vonden we wederzijds. Op een uitnodiging van mij om elkaar weer eens te zien wilde ze niet ingaan. "geen zin om dingen weer op te rakelen". Daar heb ik dus begrip voor. Ik ben toen maar gestopt met het emailen aangezien ik nog steeds van die sterke gevoelens voor haar heb. Ja, ik weet klinkt enigszins dramatisch maar zo is het gewoon.

Wie helpt deze indiaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Er is niemand die jouw gelukkig kan maken.Je zal toch eerst zelf proberen gelukkig te worden.Dat kost tijd en veel moeite en vooral hard werken aan je zelf.
Als twee ongelukkige mensen samen komen heb je geen bodem en geen wortels om te groeien.'
Het is nog eigenlijk geen slecht idee om een psychologe te bezoeken en ook geen schande.Als het je niet alleen lukt om op onderzoek te gaan.Wat Eddijst hierboven beweerd kan heel goed mogelijk zijn.
Vaak zijn er dingen in het verleden gebeurd die rechtgezet moeten worden en in de goede verhouding moeten geplaatst in het menselijke brein.
Toevallig is het nu je ex die iets heeft wat jij mist en daar moet je bij je zelf aan werken .Pas als jij gelukkig bent kun je een ander gelukkig maken en niet eerder.
Je bent elkaars aanvulling en niet elkaars opvulling.
Ik wens je veel liefde en sterkte op weg op je pad naar jezelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als jij 10 keer per dag aan haar moet denken , dan ben je gewoon nog verliefd, jouw grote probleem is de onaangename ervaringen uit het verleden, problemen waar je toen zelf niet uitgekomen ben, problemen waar je zelf niet toe wil of durft te geven dat ook jij schuld had.
Wil je ooit nog met haar verder , dan zal je eerst puin moeten ruimen uit dat verleden, dan pas is er een basis om verder te gaan en als ik jouw zo hoor is er nog steeds reden genoeg om met haar opnieuw te beginnen.
Ga er voor, straks ben je te oud.
En dan komt de spijt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie hebben een knipperlicht relatie gehad. Dat legt een zware wissel op deze relatie. Vaak is het geweldig als het goed gaat maar als het minder gaat is de put er diep. Je ex heet niet voor niets ex. Als ik je verhaal zo lees, lijkt het of je (weer) verliefd bent op de hoogtepunten.

Natuurlijk kan iemand veranderd zijn in de loop van jaren. Mocht daar nu een relatie uit groeien dan heb je samen dus heel wat bergen te verzetten. In praktijk blijkt vaak dat de oude koeien toch weer boven komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hai Klukkluk!
Wat je moet doen is afhankelijk van wat je wilt.
Als je wilt stoppen met denken kun je de volgende 'denkstappen' nemen.

Elke keer dat de dame in kwestie in je gedachten komt zeg je tegen jezelf 'stop!' en zoek een afleiding. Je kunt ook in gedachten het beeld van de dame inkwestie buitenproportioneel veranderen zodat ze voor jou onaantrekkelijk is. It's all in your mind, play with it!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand nieuw vinden.En proberen haar vergeten , als dat niet lukt moet je weer een relatie met haar proberen