Hoe kan het dat je soms het gevoel hebt dat één iemand echt bij je hoort?

Na aanleiding van mijn vraag van gister of er één beste partner bestaat ben ik toch nog even tot bedenkingen gekomen.

Ik heb verschillende reacties gelezen en ben het met bijna allemaal eens. Het enige wat is me afvraag is.. hoe kan het dat sommige mensen dan voor altijd bij elkaar blijven en ook echt het gevoel hebben dat ze bij elkaar horen en niemand anders?
Is dit dan echt zo of alleen op dat moment?
Ik bedoel ik heb het gevoel bijmij partner dat hij wel de beste is die bijmij past en ik weet bijna wel zeker dat ik niemand anders zo goed bijmij past als hij. Natuurlijk als mijn vriend komt te overlijden en ik ben toe aan een andere relatie (als ik dat dan wil) is er vast iemand die op dat moment goed bijmij past.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Die ene ultieme klik met iemand hebben, het is een heerlijk gevoel. En het kan het begin zijn van een relatie die alleen maar leuker en fijner kan worden.
Maar op den duur zul je daaraan moeten gaan werken, want jij veranderd, die ander veranderd en inderdaad die basis was die ultieme "klik" maar die is geen garantie voor jullie toekomstige relatie.
En wat je zo geweldig "bij jou passend" vind, kan veranderen omdat mensen veranderen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als het voor jou zo is dat hij het beste bij jou past dan is dat toch zo?

Maar je leeft naar je NU weet, volgende week kan bij wijze van spreken iets heel anders worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, helemaal mee eens.
Ik kan volgende week wel op me sterfbed liggen ;-)
Dat groeit.

Je hebt al zoveel met elkaar meegemaakt en deelt al zoveel met elkaar (kinderen) dat je geen zin hebt in iemand anders. Althans, voor een relatie dan....je ziet wel eens een lekker ding, maar je kunt je beheersen...of niet...

Kortom, als je relatie goed is sta je niet open voor iemand anders en voel je dat je partner de enige echte is. mooi toch?

Ik heb ook wel eens gehoord dat het aan een gebrek aan initiatief kanliggen dat mensen zo lang bij elkaar blijven :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, bij gebrek aan initiatief kun je misschien wel lang bij elkaar blijven, maar volgens mij niet gelukkig. Een goede relatie vraagt een hoop inzet. Maar geen 'opgave' of probleem ofzo ; meer een nuttige investering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Marleen, dat ben ik wel met je eens, maar je hoort mij niet zeggen dat veel stellen gelukkig zijn....
De overeenkomsten tussen mensen zijn veel groter dan de verschillen. Dat betekent dat er heel veel mensen zijn die in potentie goed bij je zouden kunnen passen. Zodra je er een treft waar je helemaal voor wilt gaan wordt dat voor jou de ware. Maar op een andere tijd of andere plaats, zou het net zo goed een ander kunnen zijn.
Hoe lang je relatie duurt en hoe je hem in stand houdt, hangt af van de energie en de liefde die jullie beiden bereid zijn er in te stoppen. Dat maakt op een gegeven moment de relatie uniek en onuitwisselbaar. Maar dat is niet hetzelfde als dat er daarna nooit meer een ander voor je zou kunnen zijn. Met wie je weer een even exclusieve en unieke relatie zou kunnen opbouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe bedoel je op een andere tijd of andere plaats?
Bedoel je als mijn leven er anders uit had gezien als nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar ook als je ergens anders had gewoond of was geboren, of tien jaar eerder of later, of veertig van mijn part. Ook dan had je dikke kans precies die ene gevonden die precies bij je past. Maar dan was het vermoedelijk wel een andere ene geweest. Het wordt pas de 'ene' na verloop an tijd, denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, net nadat ik de reactie had gepost bedacht ik me dit ook ineens. :-p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vroeg me eigenlijk nog af..
Had ik mijn partner ook 20 jaar later kunnen ontmoeten? Of was de kans dan niet aanwezig of hetzelfde als nu?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien niet die partner, misschien ook wel (met dan de handicap van het leeftijdsverschil of de bagage van allebei al een leven achter de rug). Het is gene loterij, het leven voor een groot deel wat je er zelf van maakt. En er staat zeker niks vast. Niet in je hand, niet in je horoscoop , nergens niet.
Het kan zijn dat sommige mensen inderdaad voor elkaar geboren zijn en elkaar gevonden hebben.Zeker weten doen we dat nooit! Laten we er voor onze gemoedsrust maar van uitgaan dat dit het geval is.