Geniet je in het begin van een relatie meer van kleine dingen dan later in je relatie?

Ik weet niet of dit wel of niet zo is zal ook wel voor iedereen verschillend zijn. Maar geniet je in het begin van een relatie meer van kleinere dingen zoals een smsje wat je krijgt, de hand van diegene die je vast pakt enz..
Of komt dat alleen maar omdat je op dat moment nog onzeker bent en het daarom lijkt of je meer geniet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Nee hoor,mijn partner en ik zijn 35 jaar samen en hij is nog even zorgzaam en lief als in het begin. En ik geniet er nog net zoveel van als toen.Als ik aan het wandelen ben met de hond en er komt een stortbui gaat hij me zoeken met de auto en hij steekt zelf altijd een kaarsje aan s'avonds.Hij belt me vaak even op vanaf zijn werk.Erg lief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Super +1

Andere antwoorden (6)

Het is in het begin van een relatie toch altijd wat spannender dan naarmate je langer met elkaar samen bent. Je leert elkaar kennen en gaat gewent aan de manier waarop je met elkaar om gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo ervaar ik het ook hoor.
Dat komt, denk ik, omdat je elkaar in die eerste fase nog aan het ontdekken bent en kleine gebaren nog heel indrukwekkend kunnen wijn omdat ze (nog) verrassend zijn.
Wanneer je elkaar langer kent wordt het steeds lastiger de ander te verassen en is de impact van een verrassing dus weg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het begin van een relatie ben ik véél te hyper en hoteldebotel om kleine dingetjes "los"van dat hele grote, gekke gevoel waar te nemen. Ik vind dan álles geweldig - samen naar de supermarkt, het idee dat hij onder mijn douche staat, dat ik na de afwas "zijn" spulletjes in"zijn"keukenkastje ga zetten - dat werk.....
Pas als alles begint te normaliseren, en ik weer een beetje gewoon begin te ademen, en als ik er voor de eerste keer van baal dat ik de bril naar beneden moet klappen, en dat mijn was turkoise is door zijn sportsokken, dán pas ga ik de vele kleine lieve dingetjes registreren, en ben dan elke keer wéér even helemaal blij met hem. En dat kan lang, héél lang zo blijven......De hele relatie lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
t is misschien gek maar ik kan na 11jaar nog steeds genieten van kleine dingen.Dat komt ook omdat ze niet vanzelfsprekend zijn.Maar misschien komt dat omdat we al iets ouder zijn tussen de 40 en 50.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben nu ruim 2,5 jaar samen met mijn partner. 24 uur op elkaars lip maar elk zelf geplukt bloemetje wat ik krijg, elke aanraking, elk briefje met lieve woordjes en complimentjes, elk lief gebaar bezorgd me nog steeds elke dag vlinders in mijn buik, en klim ik weer op mijn roze wolkje.

in het begin word je vaak overladen met allemaal dingetjes omdat het nog nieuw is en spannend, en dan later zakt dat af. maar juist als degene dat blijft doen naarmate de relatie langer duurt, krijgt het nog meer waarde. omdat het dan niet meer iets is wat alleen maar in het begin voorvalt maar volgehouden word als je toch allang aan elkaar gewend bent.

ik heb geboft met mijn partner, (en hij met mij ;)), ik hoor om mij heen dat het vaak anders is en dat het stopt als het nieuwe er van af is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn partner verrast me nog elke dag met lieve dingen.
En het hyper gevoel van het begin is weg is maar daarvoor in de plaats is nog iets veel beters gekomen: het gevoel dat hij echt van me houdt ondanks de minder goede momenten, dat hij elke keer weer de moeite wil doen om me te plezieren(en ik hem) met lieve attenties en oprechte aandacht.
Vanmorgen zei hij: zal ik het bad even laten vollopen met de lavendel-olie. En hij vind lavendel-olie blaartrekkend vervelend,alleen al de geur zegt hij........maar vanmorgen liet hij het bad vollopen en bracht me een kopje thee terwijl ik in bad lag met een stuk heerlijke chocolade erbij!
Het kan dus later ook nog steeds zo gaan, maar je moet er wel iets harder aan werken, omdat de glans, de roze wolk van het begin iets weggezakt is. Maar het is er nog steeds.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is de roze wolk dan van het begin een beetje weg gezakt.? Omdat je meer bezig houdt met dagelijkse dingen en dus minder tijd voor elkaar hebt?