Dat mag vanaf de dag dat het huwelijk ontbonden is in de gemeente waar het huwelijk gesloten is.

- gekopieerd van justitie.nl -
Bij een echtscheiding wordt het huwelijk beëindigd. Alle juridische banden die uw echtgenoot en u hebben, worden verbroken. U kunt, als u dat wilt, opnieuw met iemand anders trouwen of een geregistreerd partnerschap sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zit geen limiet aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij als de echtscheiding is ingeschreven in het register bij de rechtbank. Dus na de uitspraak van de rechter. (hou rekening met minimaal 6 weken)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik twijfel niet aan de antwoorden van onam73 en volvoV90, dus direct na de uitspraak van de scheiding mag je hertrouwen, maar is er niet iets van een regeltje in de wet die zegt dat als de vrouw een kind krijgt in het 1e jaar na de scheiding, dat dan de voormalige echtgenoot dat kind kan opeisen als zijn kind? Of is die regel geschrapt?