Vinden jullie dat je met je levenspartner alles kan overleven?

Ik bedoel hiermee de ergste dingen die je maar kan voorstellen hè..
Je weet dus dat je , je partner voor het leven gevonden heb ben je dan van mening dat jullie samen alles kunnen overwinnen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Dan bedoel ik of de liefde blijft bestaan

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

mijn antwoord is volmondig JA. omdat ik en mijn partner al zoveel beproevingen en ellende samen hebben "overleefd" waarvan we ook dachten dit kan niet erger... we weten inmiddels wat we aan elkaar hebben en zullen de liefde voor elkaar nooit en te nimmer kwijtraken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Wat bedoel je met "overleven" en "overwinnen".
Dat hun liefde blijft bestaan? Dat ze bijelkaar blijven?

Er zijn heel wat levenspartners de vernietiginskampen ingegaan, die van Hitler, die van Stalin, van Pol Pot, van Srebrenica. Overleefd hebben ze het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed opgemerkt, maar ik bedoel natuurlijk of de liefde blijft voortbestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou...als een van beiden in coma raakt...of het laatste stadium van Alzheimer...dan zal de gene die gezond is nog veel van de ander kunnen houden. Degene die ziek is, is daar dan niet meer toe in staat.
En als ze allebei in zo'n toestand verkeren, dan ook dat niet meer.
Er zijn genoeg dingen waar een relatie niet bestand tegen is, vreemdgaan bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet elke realtie gaat daaraan kapot
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat hangt helemaal af van de twee mensen, die die relatie met elkaar hebben....en welke afspraken je met elkaar maakt !!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het met jou oneens. Een goede relatie kan ook dat wel weerstaan, als je geen overdreven idee hebt van sex.
Sex is consumptief en heeft niets te maken met 'houden van'. Het is een menselijke behoefte, die gewoon moet kunnen worden bevredigd, ook buiten de relatie. Een relatie beginnen met een derde is iets geheel anders.
Ik heb nooit iets gevoeld voor de mensen met wie ik naar bed ben geweest, anders dan wat ik voel voor de chef kok van een goed restaurant. Ik begrijp, dat jij hiervan zult braken, maar dat is jouw probleem.
Bovendien, wat is liefde? Ik geloof dat 'liefde' en 'houden van' een vluchtig plakmiddel zijn, om de relatievorming een kans te geven. Voor een relatie is liefde niet voldoende, daar is meer voor nodig. Jaap Fischer zong vroeger over een prinses, die wilde weten wat 'houden van' was. Haar leermeester zei 'Je houdt van kip met appelmoes' en toek knikte de princes, want ze hield ontzettend veel van Kip met appelmoes :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is de link
http://www.allthelyrics.com/lyrics/jaap_fischer/sprookje-lyrics-1129908.html
Ik heb gekozen voor een partner en zij voor mij. Je kunt natuurlijk van te voren nooit weten of dat voor altijd is. Maar er vanuit dat het kapot gaat ga ik ook niet. Ik geniet van het moment wat er is. Niet meer niet minder. Wat morgen is, is een zorg voor later.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn dingen waar je pas achterkomt als je het mee maakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mét of zonder partner : je leven schotelt je altijd dingen voor, waarvan je hoopte, dat ze nooit zouden gebeuren.
En met of zonder partner : je zult dit moeten verwerken, het een plaats of plaatsje geven, en proberen er als een wijzer, en niet als een gedesillusioneerder/bitterder mens uit te komen.

Je partner doet dat op zijn manier, jij op de jouwe.
Soms zal het je een "samen sterk"-gevoel geven, soms zal het een wig tussen 2 partners kunnen drijven, tijdelijk, langdurig, of voor altijd.....

Ik geloof heel erg in : pas bruggen bouwen als ik tot mijn enkels in het water sta.
Je kunt in gedachten voor iedere situatie al bij voorbaat gaan bedenken, hoe je dat aan zal gaan pakken, maar denk maar aan John Lennon : "Life is what happens, when we are making other plans..."

Leef elke dag zoals hij komt - op "morgen" kan je immers tóch geen invloed uitoefenen. Wees bewust en intens gelukkig met elkaar, elke dag opnieuw.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet. Weet je wat erg is: de dood. Die kan je niet overleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je mij vraagt of een relatie in stand blijft als het stormt, dan denk ik dat je het niet moet zoeken in termen van 'liefde' en 'houden van'. Maar meer in termen dat je partner je 'mate' is, d.w.z. iemand die jouw steun en toeverlaat is en vice versa. Liefde is niet voldoende, liefde is een tijdelijk plakmiddel, dat je in staat stelt een relatie te ontwikkelen nadat je bent gaan samenwonen. Net zo als trouwen een middel is om jouw relatie te ondersteunen in de eerste jaren, waarin je misschien nog wel eens vluchtgedrag voelt opkomen.

Men heeft tegenwoordig een verkeerd beeld, te romantisch en teveel het accent leggend op sex, van een relatie. Dat blijkt onvoldoende, gezien het aantal relaties dat op de klippen loopt.

Het antwoord op jouw vrag heeft dus meer met de individuele 'karakters' te maken van de 'liefde ' voor elkaar.
Mensen die ontzettend veel van elkaar houden, maar ket karakter missen vergaan subiet in de storm van het leven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed antwoord!! +1
Het zou heel mooi zijn als mijn partner en ik samen alles kunnen overleven, maar ik ben er, zelfs na de 40 jaar dat wij elkaar kennen, niet van overtuigd!
Soms maak je iets heel verdrietigs mee, wat je ieder op je eigen manier moet verwerken, het is dan echt de vraag of je, als je langzaam uit je eigen "dal kruipt", nog verder kunt met elkaar. In ons geval ging dat toen niet zomaar, omdat wij allebei veranderd waren. Gelukkig zijn we daarna weer naar elkaar toe-gegroeid.

Wat de toekomst brengt weet ik natuurlijk niet, dat is natuurlijk afwachten, maar ik ga er niet van uit dat onze relatie alles kan overleven.
Ontrouw bijvoorbeeld, vind ik niet acceptabel. Voor mij voelt dat echt als verraad!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb al vele tegenslagen met mijn partner gehad, maar we zijn nog steeds gelukkig samen. als hij zou vreemdgaan zou ik het absoluut niet accepteren, ik zou het ook niet gek vinden als hij dat van mij ook niet zou kunnen accepteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je weet nooit van te voren wat je zult meemaken en je weet evenmin van jezelf of van je partner hoe je je in een crisis zal gedragen.
Als je samen een of meer dieptepunten hebt doorstaan neemt de kans wel toe dat je een volgende doorstaat, maar mensen en relaties kunnen (en zullen) ook veranderen; als een van jullie b.v. (wat niet te hopen is) een hersenletsel zou oplopen kan zelfs de persoonlijkheid totaal veranderen.