Ik doe de was voor mijn vader hij woont 25 km weg . wat mag ik als tegen prestatie vragen.mijn benzine kost mij 25 euro per 4 weken?

Hij betaald mij 50 euro per eerste van de maand normaal doet mijn zus het die krijgt 35 in de maand.ik dus 50 maar dat gaat geheel op aan bezine.

Toegevoegd na 25 minuten:
de 50 euro is per maand de benzine per 4 weken dan hou ik toch geen 25 euro over?

Toegevoegd na 32 minuten:
liede is er genoeg ,ik ben net een jaar geleden gestopt met werken omdat mijn lichaam het niet meer toe laat.ik ben 61 en mijn vader wil absoluut net naar een verzorging huis. hij kan en doet alleen leuke dingen de klusjes zijn voor zijn 2 dochters.Hij is heel goed bij te tijd maar neemt niets van ons aan ook al bedoelen wij het goed.

Toegevoegd na 1 uur:
in mijn geval was hij er nergens .ook niet toen ik het heel zwaar had.nog geen telefoontje .dus oordeel niet te snel.
wij zijn goede dochter anders hadden wij niet voor hem gezorgd.

Toegevoegd na 1 uur:
en denk ook niet voor mij asjeblieft.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Malefijt, als je een vraag stelt, komen er antwoorden op díé vraag. Als je later nog dingen toevoegt, waardoor de situatie in een ander licht wordt gesteld, zijn die antwoorden al gegeven.....probeer je dan niet verkeerd begrepen te voelen, want zolang we alle omstandigheden niet van je gehoord hebben, kunnen we niet anders doen, dan antwoorden op die eerste vraag. Als ik je met mijn antwoord heb bezeerd, dan mijn welgemeende excusus - dat was nóóit mijn bedoeling.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Malefijt, als je met liefde en plezier dergelijke klusjes terug deed voor je vader, had je de vraag niet zo gesteld. Ik vind je een sprekend voorbeeld van hoe vele mantelzorgers tegen wil en dank kunnen worden uitgebuit. De meeste antwoorden, hoe lief bedoeld ook, walsen daar dwars overheen. Je hoeft je niet te laten gebruiken, ook niet door een oude vader ; er zijn vermoedelijk veel meer oplossingen mogelijk. Als je al afgekeurd bent, is het op jouw leeftijd trouwens naar alle waarschijnlijkheid te al te zwaar.

Antwoorden (11)

Als je 50 euro in de maand krijgt, en de benzine kost je 25 euro in de maand, dan verdien je met het doen vande was toch 25 euro ? Tel daarbij op dat een was ongeveer 2,5 tot 3 euro kost (afhankelijk van je machine en of je en droger gebruikt), dan kun je in die vier weken 10 wassen draaien om kiet te spelen.

Ik vind het weleen zware belasting trouwens, want je bent ook al die tijd kwijt. Is hij niet makkelijker en goedkoper uit bij de plaatstelijke wasserette ? Of kan hij misschien via een briefje uit de supermarkt of via de thuiszorg iets regelen ? Als hij niet in staat is zijn eigen was te doen, moet er iets op te verzinnen zijn als jij zover weg woont. En als hij er wel toe in staat is, wordt het tijd voor een nieuwe wasmachine denk ik.

Ik zou hem eerlijk inzicht geven in de kosten en hoeveel uren je er mee kwijt bent, en dat 50 euro wel erg karig is als al de helft aan benzine opgaat. Hij zal het niet bewust zo krap-an doen wellicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ligt er aan hoevaak je normaal gesproken naar je vader toe gaat. Ik neem aan dat je dan de was combineert met een gezelligheids bezoekje.

Je zou moeten berekenen wat alle kosten zijn. (wasmiddel stroom benzine)
Ik zou in elk geval niet meer willen en durven vragen aangezien het om familie gaat en je ook wat over moet hebben voor de medemens (of het moet gaan om meerdere wassen per dag)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ik zou niet meer willen of durven vragen" ...en zo worden heel wat mantelzorgsters uitgebuit. En niet zo'n beetje ook. Schuldgevoel is een machtig wapen in de handen van de 'hulpeloze'. Niet iedereen is te goeder trouw, helaas....
Je moet geen geld vragen, zoiets doe je uit liefde toch? Ik zou zelf zoiets nooit kunnen vragen. Het feit dat ik al besta heb ik aan mijn ouders te danken. En wat is nou 25,-? Maar goed, zo steek ik in elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie bracht mij naar dansles? Wie gaf mij zakgeld, toen ik klein was, en kleedgeld vanaf mijn zestiende? Wie reed eindeloos door dezelfde straat waar de jongen waar ik verliefd op was woonde, in de hoop, dat hij mij een glimpje zou kunnen geven van mijn "grote 13-jarige geliefde'? Wie organiseerde het, dat Sinterklaas bij ons en alle buurkinderen op bezoek kwam, mét zwarte piet? Wie stond er elke zaterdag, óók in de stromende regen, te blauwbekken aan de rand van het hockeyveld, vaak nadat hij hele einden had moeten rijden, omdat we "uit"speelden? Wie gaf mij een dwarsfluit, toen ik met mijn blokfluitles niet meer verder kwam?

Hij is nu 89, en er is, tot zijn grote frustratie, véél, dat hij niet meer zelf kan doen.
Ik wou, dat ik hem een stukje terug kon geven, van wat het leven hem langzamerhand, meer en meer, afpakt....

Daar doe ik gráág een wasje voor ( en de strijk, de tuin, de stofzuig, de zware boodschappen, een grote pan soep koken, en ik zou me rót generen, als hij zich moreel gedwongen voelde me daarvoor te betálen.....
Hij neemt me, de perfekte gastheer, af en toe mee voor een Indonesische rijsttafel, en dan hebben we allebei een dag met-een-gouden-randje-erom.....

En als je denkt, dat ik het financieel ruim heb, dan heb je het helemaal mis......en ik rij het 3-dubbele aan km.Maar voor mij is dit werkelijk de normaalste zaak van de wereld, ik zou niet anders wíllen!!!

Toegevoegd na 4 minuten:
ook ik ben helaas met totale verslijtingsverschijnselen werkzoekend naar ander werk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik heb tranen in mijn ogen. Je hebt helemaal gelijk! Ik zou willen dat ik jou vader had gehad. Maar dan doe ik mijn eigen lieve vader tekort natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader is voor heel veel mensen altijd steun en toeverlaat geweest, niet alleen voor mijn zus en mij....het is gewoon een byzonder, lief mens (al is hij zo eigenwijs als hij groot is....) Iedere vader is uniek, net zoals ieder kind, zo ook jouw vader, Dounja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou me schamen om voor verrichtte werkzaamheden mijn vader een vergoeding te vragen, ik doe het graag, mijn ouders hebben altijd alles voor mij overgehad, goed voorbeeld doet goed volgen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik voel uit de vraag dat dit met liefde en zorg weinig te maken heeft, maar min of meer als een zoort plicht wordt opgedragen ; iemand dan vertellen dat hij het ook maar uit liefde moet doen, vind ik erg kort door de bocht, en ook erg hard.
Van mij mag je van alles vragen, maar ik denk dat waar iedereen over valt is het moraal dat je niet hieraan wilt verdienen. Ik weet wel dat een tante altijd van alles deed bij mijn oma, en daar gelukkig voor betaald kreeg, niet overdreven maar gewoon wat ze normaal bij een ander ook zou krijgen. Natuurlijk stond mijn oma niet bij elk wissewasje met de portemonnee klaar, maar wel als ze een hele ochtend kwam schoonmaken ed.

Het grote voordeel was, dat toen oma er niet meer was, er veel minder gedonder over de erfenis was, alles kon gewoon eerlijk verdeeld worden, geen gezeur van ik heb altijd zoveel voor haar gedaan dus heb ik recht op meer.

Gelukkig staat mijn vader, als hij kan altijd voor me klaar, dus ik kan inderdaad niet oordelen hoe ik zou reageren als hij anders was geweest. En ik zou er niets voor vragen maar ik weet zeker dat hij me het ruim zou vergoeden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt je ouders misschien ongeveer 75.000 gulden gekost in de tijd dat je jong was, tot je het huis uitging.
(gemiddelde kosten per kind).
Ik vind het niet meer dan normaal, dat je als kleine tegenprestatie je vader's was gewoon gratis doet. En wil hij jou daarvoor een vergoeding geven, moet je dankbaar zijn voor ieder bedrag , dat hij kan missen. En daar zou ik niet over zeuren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry hoor allemaal ik vind de meeste commentaar toch echt niet terecht.
Je kunt niet oordelen over iemand terwijl je niet op de hoogte bent van iemand zijn situatie.

Er wordt hier een vraag gestelt hoeveel ze kan vragen voor een was.En niet naar een mening hierover.Dat zijn jullie zaken niet.

Mijn antwoord is,kijk naar je gevoel .
En kijk wat het je zelf kost en of het niet handiger is om de was idd bij de wasserij te brengen.Is dat goedkoper voor je vader of juist duurder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat dit op jou inwerken.
Ik was
Hij was
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als mijn ouders mij vragen om iets voor ze te doen, kijk ik of ik het kan en wil doen. Kan en wil ik het, dan doe ik het. Kan en/of wil ik het niet, dan doe ik het niet. Ik vraag dan misschien een vergoeding voor gemaakte kosten, maar niet voor gewerkte uren. Ik zie het namelijk niet als werk.

Zou het wél 'werk' voor me worden, dan zou ik ze vragen dat werk aan iemand anders uit te besteden. In dit geval bijvoorbeeld een wasserette. Er is vast wel iemand die niet 25 km hoeft te rijden om de was bij hem op te halen en naar de wasserette te brengen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Hier wordt ik gewoon kwaad om :@
je vader betaalde toch ook altijd jou was ?
reken die benzine eruit beetje poeder of weet ik het , en laat de rest zitten.
( dit is niet het geval bij jou helemaal , maar wel mijn visie)

Ik zou niet teveel vragen , maar je bent er toch aardig aan bezig.

reken de kosten , en zelf iets erbij.
een precies bedrag kun je beter zelf bepalen.
het is jou/zijn geld niet de mijne.

Toegevoegd na 12 minuten:
Al komt onze familie graag op bezoek , en doen het graag aangezien we niet de beroerdste zijn,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat je er niets voor moet vragen. Het geeft alleen maar gedonder. Zelf doe ik het met liefde voor mijn moeder. Nou heb ik wel een hele goede band met mijn moeder en , vergeef me als ik het mis heb, ik denk dat dat tussen jou en je vader anders is, als dat het geval is stop er dan mee