Waarom worden vrouwen zo moe van mannen?

Wij vrouwen zeuren volgens de mannen en mannen luisteren niet?Mannen worden moe van het zeuren waar worden wij dan zo moe van?
Dit na aanleiding van de vraag waarom worden mannen zo moe van vrouwen.
Gewoon omdat ze niet luisteren.

Toegevoegd na 7 uur:
Ik bedoel gewoon af en toe zo moe van mannen.Natuurlijk niet altijd ik vind ze gewoon te leuk en intressant over het algemeen,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4K

Het beste antwoord

Wat een heerlijke herkenbare vraag.
Waarom vrouwen zo moe worden van mannen?
Vrouwen vertellen, vragen en zeuren over zaken waar de mannen al lang antwoord op hebben gegeven.
Maar die mannen worden zo moe omdat de vrouwen telkens ,maar weer met de zelfde dingen komen.
Of het zijn voor mannen volkomen onbelangrijke zaken, waarbij ze niet eens de energie op kunnen brengen de vrouwen antwoord te geven.
Terwijl de vrouwen gewoon maar door gaan met vragen, vertellen en zeuren.
Ik wordt er zo moe van, zelfs van hier over na denken wordt ik al moe!

Moe wordt je van de machteloze situatie waar de vrouwen en de mannen soms in verkeren,
Als de flinders in de buik weggevlogen zijn, begint het echte leven, gevecht om de aandacht.
De vrouw..... kijk mij, ik ben het belangrijkste in je leven, waarom luister je niet meer na me?
De man.......Kijk mij ik ben het belangrijkste in je leven , ik doe alles voor je, wat zeur je nou?

Hierna begint het gevecht om de macht.
Wie zal er kapitein worden op deze lekke schuit?
Nou dat kan even duren!
Eerst moet de lek gemaakt worden (relatietherapie)
Daarna de taken verdelen.
De goede pet op zetten.
Dan begint het luisteren naar elkaar, en het is nog leuk ook, en nee ik wordt er ineens niet meer moe van.
Babbel nog maar even door gezellig toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt lullen wat je wilt, maar....ik kan niet ontkennen dat jouw verhaal bij 99 van de 100 huwelijken inderdaad zo verloopt.
Met evengoed alle liefde en een goede kans van slagen...
+1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo is het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het een boeiende omschrijving eddijst, ik moet er om lachen, maar er zit ook heel veel waarheid in: +1

Andere antwoorden (12)

omdat ze het uiten van onze gedachtes en gevoelens afdoen als gezeur!

(ik word overigens niet moe van mijn man. ja, soms wel maar dat is prettig moe haha)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Gewoon omdat ze niet luisteren."
Dat klopt niet. Het moet zijn: "Omdat ze niet willen luisteren." Da's toch heel wat anders.
Als je iets verteld maar de ander luistert niet: tja, je doet dan je best en je best en nog meer je best, en je herhaalt maar weer en maar weer om door te dringen... Geen wonder dat je dan moei wordt.
Praten doe je m.b.v. je hersenen. Je hersenen gebruiken 20% van de energie die je lichaam gebruikt. Dus als je die hersenen continue gebruikt om iemand te (proberen te) laten luisteren: geen wonder dat je daar moe van wordt. Dan heb ik de non-verbale communicatie nog buiten beschouwing gelaten - en die vereist ook energie.

Verder is 't natuurlijk te stereotypisch om alle mannen of alle vrouwen over één kam te scheren. Pas daar voor op als je een vraag stelt :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mmm: Dank je.... (He, wat een energie koste dit)
Anders ga je even stigmatieren. Dit heeft toch helemaal niks met kennisoverdracht te maken? Ook is het puur suggestief en kan je vraag niet onderbouwt worden met feiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om heel eerlijk te zijn word ik niet moe van mannen, zeker niet van die van mij. Ik heb het geluk dat ik een man heb die goed kan luisteren, mij begrijpt en ook nog hertero is! wat wil je nog meer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen problemen mee ik word niet moe van mannen. Vind 't geweldig dat ze er zijn en als 't een keer minder gezellig is dan zijn er altijd nog zat leuke kanten aan een man! :D
Nee hoor mij niet gezien.

Als ze al wat met mij doen dan maken ze mij wel vrolijk of hyper.
Of maken ze mij aan het lachen.

Héérlijk hoor! ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je met je partner 1 kind hebt, dan heb je er eigenlijk nog gewoon 2 (inclusief hem).

praatjesmakers eerste klas, als het puntje bij paaltje komt zeuren ze zelf nog het hardst. je zou ze vierkant uitlachen als ze een kind zouden moeten baren... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Persoonlijk ken ik heel wat mannen, maar geen eentje daarvan luistert niet. Om eerlijk te zijn word ik zelf soms ook moe van vrouwen. Gezeur over handtasjes, nagels, onbelangrijke andere dingen. Ik kan doorgaans beter met mannen opschieten dan met vrouwen, een uitzondering daargelaten.

En net als bq24 word ik ook heerlijk moe van mijn mannetje, maar dan op een erg prettige manier :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vast wel eens met alleen vrouwen op een afdeling gewerkt ? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: breek me de bek niet open :S
Ik word als ik heel eerlijk moet zijn eerder moe van (andere) vrouwen dan van mannen. Zeker in zijn algemeenheid. Natuurlijk zijn er vermoeiende mannen en aangename vrouwen, maar voor 'wijvengezeur' ben ik best wel een beetje allergisch. Kleren, make-up, diëten, uiterlijk ; het interesseert me allemaal geen zier. Met mannen kun je vaak nog echt ergens een gesprék over voeren. Mits het een beetje ontwikkelde man met een brede interesse is natuurlijk. Van die avondjes met alleen maar vrouwen zijn aan mij ECHT niet besteed, en geloof me, als ex-tupperwaredemonstratrice heb ik mijn aandeel wat dat betreft wel gehad.
Ik heb trouwens ook niet de ervaring dat mannen erg moe worden van mij (ja, vroeger, lichamelijk, maar daar heb ik nu niet meer zo'n last van :lol:), maar dat komt denk ik omdat ik niet zo van de vrouwenonderwerpen ben, en ook niet echt een huishoudelijk type dat mijn man met huiselijke dingetjes lastig gaat lopen vallen of doorzeuren. Zal wel met mijn 'mannelijke' hersenen te maken hebben vrees ik.

Het enige waar ik een beetje moe van wordt zijn brallerige mannen met vaak een biertje (teveel) op, die buiten auto's, vissen en sport geen serieus gesprek kunnen voeren. Gelukkig verkeer ik zelden of nooit in dat gezelschap. Ik zoek het natuurlijk ook niet op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word ook niet moe van mannen,kan wel moe worden van steeds dezelfde vragen of iets tien keer uit moeten leggen dit geld ook naar vrouwen toe......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik word absoluut niet moe van mannen.
Ze zijn prima, en hebben net zoals vrouwen hun eigen specifieke gebruiksaanwijzing,maar daar is niets mis mee!
Beetje rekening houden met elkaar en dan gaat het ok!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je generaliseert. Natuurlijk gaat wat je zegt soms wel op, maar lang niet altijd. Ik word heus niet altijd moe van mannen, maar soms word ik weleens moe van mannen. In een mannenhuishouding van drie zoons en ik als enige vrouw, heb ik die zucht heus weleens geslaakt, maar dat was echt af en toe en heus niet de hele dag door of zelfs wekelijks. Maar soms als van alles me letterlijk dwars zat (misschien ook wel mijn hormonen) dan slaakte ik die kreet. Deze kreet had dan te maken met dingen waar ik vaker last van had (rondslingerende vuile was, onopgeruimde kamers e.d.) en die na gemopper mijnerzijds weer een tijdje beter gingen.

De kinderen zijn inmiddels uit huis en nog steeds vliegt het mij wel eens aan. Natuurlijk krijgt dan mijn man de schuld, want aan wie zou ik anders de schuld moeten geven? En mijn man die doet echt ontzettend zijn best, maar hij kan het ook niet helpen dat al die vrouwendingen waar ik last van heb, of dat geklets over collega's die hij eigenlijk nauwelijks kent. niet zo interessant zijn en dan valt hij soms zomaar in slaap terwijl hij eigenlijk moet luisteren.
Ook snapt hij er niks van dat ik meestal stilzwijgend zijn spullen achter hem opruim, maar dan ineens roep dat hij nooit iets opruimt en dat ik daar zo vreselijk moe van wordt.
En waarom ik er zo moe van wordt? ....Ik weet het eigenlijk zelf niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik word wel moe van mannen omdat ze over het algemeen klaar staan met goede raad
als ik mijn dag eens niet heb en wil "huilen " en verder niets dan krijg ik direct te horen : "ja maar, je moet ook eens bla bla bla " terwijl ik alleen een arm om me heen wil
en nee schat ik wil nu NIET vrijen