Is liefde op het eerste gezicht belangrijk?

Je heb je grote liefde gevonden, is het dan belangrijk dat beide bewust liefde op het eerste gezicht aanvoelde?

Ik ben van mening dat het niet hoeft omdat genoeg factoren er voor kunnen zorgen dat dit niet lukt of later pas gebeurd.

Wat denken jullie ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, het zegt in eerste instantie alleen iets over het uiterlijk. Het innerlijk moet je dan nog ontdekken en je mag hopen dat het minstens net zo mooi is. Pas later zul je iemand beter leren kennen en dan kun je hard van je roze wolk aflazeren.

Liefde op zich is een proces wat veel langzamer en dieper gaat, daar is tijd en ontdekking voor nodig en af en toe een confrontatie waardoor je elkaar beter leert kennen. Het moet groeien en er spelen zoveel dingen mee dat je jezelf uberhaupt gelukkig mag prijzen wanneer je het vindt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, want dat bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijns inziens is het niet belangrijk of het meteen KNAL, BOEM! is of dat de liefde langzaam groeit. Ik geef zelfs de voorkeur aan het tweede want dat is meer weloverwogen. Natuurlijk is liefde op het eerste gezicht wél heel romantisch (zelf meegemaakt).
14 jaar geleden
Liefde op het eerste gezicht bestaat wel, ik heb het zelf een keer meegemaakt.
Maar liefde op het eerste gezicht maakt nog geen houden van en dat laatste is pas echt belangrijk in een relatie. Verliefdheid gaat op den den duur over, houden van blijft en is belangrijk bij het in stand houden van de relatie. Dus het antwoord is "nee", liefde op het eerste gezicht is niet belangrijk. Maar wel leuk om mee te maken hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee of liefde op het 1e gezicht uberhaupt bestaat. Nog nooit meegemaakt of ik betitel het niet als zodanig. Dat de 1e indruk van iemand heel goed is, is vaak wel veelbepalend in de rest van de omgang met die persoon. Het is bewezen dat de 1e minuten in de eerste kennismaking bepalend zijn hoe je over iemand denkt.

In een later stadium kan er nog wel wat veranderen, maar die eerste indruk is maar moeilijk weg te krijgen. Die staat als het ware op je netvlies gegrift.

Het zal in de liefde allemaal niet veel anders zijn. Bepaalde personen liggen je wel en bepaalde personen juist niet. Ik kan bijvoorbeeld heel slecht tegen arrogantie. Als ik daarvan iets bespeur, dan besteed ik al niet veel aandacht meer aan die bewuste persoon.

Iemand kan door zijn ware aard later te laten zien, nog wel in mijn beeldvorming veranderen, maar dat is lastig. Ik zal toch me afvragen waarom die arrogantie voor die persoon zo nodig was om te laten zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij liefde op het eerste gezicht gaat het meestal om de uiterlijke kenmerken waarbij een vonkje ontstaat.
Alleen een vonkje zegt nog niets. Je hart moet in vuur en vlam staan en dat gebeurt in de regel pas later.