ligt eraan of jij en je partner er mee kunnen leven?
als je single bent doe je er niks mee, en heb je een partner die wel actief wil zijn zul je samen wel in moeten investeren in je relatie. je bent samen, dus een ander hoeft zich niet aleen maar aan jou aan te passen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lekker gaan leven, er is meer dan alleen seks. Zo lang jij je gelukkig voelt moet je lekker doen en laten wat je wilt. Als je er wel mee zit, dan wordt het een probleem. Misschien is het dan zaak om danwel met een goed vriend(in) danwel een professional een gesprek aan te gaan om te bekijken waarom je a-seksueel bent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
A-sexueel wil, volgens mij, zeggen, dat iedere vorm van sexuele gevoelens niet aanwezig zijn. Niets dat je opwindt, en niet de wens bevrediging te vinden.
Ik weet er veel te weinig van af, om je zelfs maar een raad te kunnen geven óf je er iets aan moet of kunt doen.
Maar het lijkt me, dat als je bijv. geniet van schoon beddegoed op je warm-gedouchte lichaam, of de golven om je enkels als je door de branding loopt, dat je dan niet a-sexueel kunt zijn, omdat je dan wél kunt genieten van het feit dat je een lichaam hebt en dat je een lijf "bent".
En als je met je lijf kunt genieten, kan je ook van een ander lief lijf genieten - het kan een andere man of een andere vrouw zijn.
Als je met dit heerlijke weer en de zon warm op je lijf aan het strand zit, en je kijkt naar al die mooie mensen om je heen, doet dat iets met je. Of het doet je helemaal niets, en je zou net zo lief de heg snoeien.
Je kunt dat alleen maar voor jezelf vaststellen.
Maar als je een lief-bedoelde aanraking als plezierig ervaart, zul je sex ook als plezierig ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als lichamelijk alles ok is, dan heb je alleen nog niet gekeken naar wat je opwindt. Ik zie in Nederland nooit iets wat mij opwindt. Ik Washington DC: never In NY veel. In Z.O. Azie ook veel. Ste3l, dat je helemaal niet op NL typetjes valt, dan kun je eenvoudig het gevoel krijgen dat je asexueel bent. Ik ben een homo, maar ik val helemaal niet op NL-mannen en denk soms wel eens dat ik geen homosexueel ben, todat ik weer elders rondloop. Dan twijfel ik niet. Maar het kan natuurlijk ook zijn, dat je lichamelijk niet 'aangesloten' bent. Ik zou maar eens met iemand van het Trimbos instituut gaan praten. Die kan het beter vertellen dan ik het hier doe.