Kan ik de volwassenen kinderen van mijn partner adopteren en hij de mijne?

Na overleiden van de langstlevende zijn de kinderen van de eerstoverleden "freemde"
( in relatie tot de laatstoverleden) voor de erf-belastingwet.

Welke stappen moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Dit is wel mogelijk.
Bekenden van mij hebben dit ook gedaan daarvoor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
of ze volwassen zijn of niet maakt volgens mij niet uit, alleen zullen de kinderen in dit geval ook zelf toestemming moeten geven.

Daarnaast is het altijd mogelijk iemand in je testament te nemen maar dan zullen ze inderdaad meer succesierechten moeten betalen. Dus adoptie lijkt mij een goede optie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
sinds 17 maart 2000
In bijzondere gevallen kunnen volwassenen zich voortaan laten adopteren.

Ouders en kind willen met hun stap vooral hun liefde bevestigen.
In dit geval zou weigering van adoptie "een ongeoorloofde inbreuk op het recht op ongestoorde inrichting van hun familie- en gezinsleven" zijn, aldus de redenering
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja kan, heb het zelf ook gedaan.