Herken jij veel dingen van jezelf in je vader/moeder?

Pappa,ik lijk steeds meer op jou.
gaat dat ook op voor jou?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Jazeker. Ik ben me er dagelijks van bewust hoeveel ik op mijn vader lijk. Hij is er al 8 jaar niet meer, maar het lijkt wel of ik hem steeds meer in mezelf weerspiegelt zie, vooral nu ik ouder wordt.

Zijn gevoel voor humor, zijn fascinatie voor mensen, dieren, natuur en spiritualiteit, maar ook zijn grenzeloze irritatie naar bepaalde typen mensen toe en ergernissen over domheid en lompheid van mensen.

En vooral niet te vergeten: Ongeloofelijk pissig worden als je met een karweitje bezig bent dat niet lukt! Soms merk ik dat bij mezelf ook en dan moet ik gewoon grinniken hoeveel ik op zo'n moment op papa lijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Mijn liefde voor muziek, voor lezen, mijn wens met rust gelaten te worden en mijn belangstelling voor planten heb ik van mijn vader. Wat ik van mijn moeder heb weet ik niet.
14 jaar geleden
Ja, net als mijn pa duik ik gelijk op als er onrecht wordt gedaan aan iemand. Ga ik in de bres voor, no matter what. Ik kan het gewoon niet laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, absoluut niet, ik ben dan ook echt het buitenbeentje uit de familie. Iets waar ik overigens totaal niet van wakker lig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt er wel op, al zei ik vroeger dat dat nooit zal gebeuren. Zoals mijn vader me vroeger alleen zette als ik mijn bord niet leeg at, en pas weer terug mocht komen als ik het leeg had, betrap ik mezelf erop dat ik bij mijn zoon nu precies hetzelfde doe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker!

Wat mijn vader betreft: Bepaalde dingen die hij vroeger zei ('Als het ware'/'Laten we het zo stellen'/'Het is hetzelfde, je schrijft het alleen een beetje anders') zeg ik ook. Bepaalde houdingen waarin hij zit of iets vasthoudt. De muziek waar hij vroeger naar luisterde.

Wat mijn moeder betreft: Hetzelfde taalgevoel, puzzels maken, spelletjes doen (kaarten e.d.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jazeker, en bij sommige dingen probeer ik uit alle macht het te veranderen omdat ik altijd heb gezegd zo niet te willen worden. Vooral mbt mijn eigen (volwassen) kinderen wil ik minder dominant in hun leven aanwezig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pff.. nou en of!
:-) het eeuwige willen zorgen, toegeven, grenzen verleggen van mijn moeder plus haar uiterlijk en figuur..
Het overal het naadje van de kous van willen weten, en alles tot in details willen navertellen met onverdeelde aandacht voor mij zelf..dart heb ik van mijn vader!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker weten, heb duidelijk eigenschappen van beide ouders, die steeds meer naar voren komen als je ouder wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lijk in veel dingen op m'n moeder en daar ben ik soms blij mee en soms ook niet. (Ze is al een hele tijd dood)
Ik lijk ook in sommige dingen op m'n vader en daar vecht ik bijna elke dag tegen! (M'n vader is een idioot)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuke vraag en ja, dat geldt zeker voor mij.

Vroeger dacht ik dat ik veel meer op mijn moeder leek, toen ik ouder werd bleek dat ik veel meer op mijn vader lijk.

Ik herken mezelf in mijn moeder voor wat betreft de sociale contacten/vaardigheden. Maar ook spontaniteit, veerkracht, assertiviteit en schoonmaakbuien ;)

Mijn vader... we delen allebei diepe liefde voor de natuur, een onderzoekende geest, rust, manier van communiceren, spiritualiteit, meedenken met de ander...

Ook hebben ze beide dingen waar ik me in allebei heel erg herken, zoals ruimte kunnen geven aan de ander en geduld. Mijn ouders zijn de meest geweldige ouders die iemand zich kan wensen. Ik ben er trots op en blij mee dat ik zoveel op beide lijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mijn moeder heb ik:
Mijn moeder en ik hebben onder onze linkeroksel, 1 grote en 1 kleine moedervlek op precies dezelfde plek.

Van mijn vader heb ik:
Mijn vader en ik hebben allebij scheve pinken.

Mijn moeder houd ook erg van boeken lezen en ik ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik lijk vreselijk op allebei mijn ouders... En mijn oma. Soms leuk, soms niet, maar wel heel leuk om te zien hoe je gevormd wordt door je opvoeding en omgeving