Is lief zijn leuk?

Lief zijn is een uiting van gevoelens naar een ander toe.
Of is het een machtsmiddel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Lief zijn is zeker leuk, maar alleen als het oprecht gemeend is. Een lief mens vervult je met warmte en een blij gevoel. Als lief zijn rechtstreeks uit het hart komt is het niet leuk, maar is het geweldig.

Als je lief zijn als machtsmiddel gebruikt krijgt het een heel andere betekenis en vind ik er persoonlijk weinig liefs meer aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is van beide wat...

Door lief te zijn naar een ander toon je bepaalde gevoelens naar die ander. Maar het is eveneens een machtsmiddel door die ene persoon te begeren en daardoor min of meer te claimen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom die min duim?
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je... Het zal wel van één van de bekende minstemmers af komen die ons ook aanvallen als we het over spiritisme hebben...
Er is een hemelsbreed verschil tussen lief ZIJN en lief DOEN.
Als je iets doet om lief gevonden te worden, is het geslijm, als je anderen vertedert of verwarmt door het feit dat je een lief mens bent, deel je zonnestraaltjes uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lief zijn is een werkwoord.Het is niet altijd even gemakkelijk en het hangt af van je humeur en van het weer en van de persoon die je tegenover je hebt.Vrouwen gebruiken het inderdaad weleens als machtsmiddel maar je vangt nu eenmaal meer vliegen met stroop dan met azijn.