Mijn partner is een kreeft.(sterrenbeeld)Hij is zorgzaam,punctueel,familiemens,gevoelig en zeer trouw.Typisch kreeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vervang 'familiemens' door 'goed met kinderen' en je hebt de perfecte hond beschreven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Labrador?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang het maar niet zo'n irritant keffertje is. Alle andere honden zijn oke.

Het beste antwoord

'Wanneer een relatie eenmaal tot stand is gebracht, is hij zeer liefdevol, huiselijk en trouw. In de liefde is Kreeft bemoederend, emotioneel, intuïtief, zorgzaam, en huiselijk. Kreeften houden ook van het leven, niet alleen het familieleven, maar ook het leven met vrienden en sociale contacten'.

Zelf ben ik een Vis. Vissen en Kreeften hebben erg veel overeenkomsten. In relaties doen ze het samen meestal erg goed, de eigenschappen die je hierboven opnoemt heeft de Vis ook.

Uiteraard is de ene Kreeft de andere niet, dat geldt voor alle sterrenbeelden. Anders zouden we mensen aan de hand van hun sterrenbeeld klakkeloos in een hokje kunnen stoppen. Maar in grote en vaak ook fijnere lijnen, zijn er wel degelijk specifieke kenmerken te benoemen die bijvoorbeeld 'typisch kreeft' zijn. Er genoeg mensen die hier anders over denken, ikzelf denk weer anders dan die mensen.

Hoe dan ook, het zijn mooie eigenschappen en zeker in combinatie met elkaar. Ik heb een linkje bijgevoegd. Ben erg benieuwd of je hierin nog meer herkent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hallo Marita.
Bedankt voor je interresante linkje.
Ik herken er heel veel in.
Wil graag koesteren en beschermen,nauwkeurig in het spreken,kalme vastberadenheid,groot plichtsbesef,makkelijk te kwetsen,stort zich in het werk,is heel graag thuis.bewaart alles,geeft zich pas bloot als hij iemand vertrouwd.Wat niet klopt is angstig,humeurig,onberekenbaar,onevenwichtig.
Zelf ben ik een stier en dat gaat schijn baar heel goed samen want we zijn al 33 jaar gelukkig.vriendelijke groet.
nickellya
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk om te horen en geen dank :) Deze site beschrijft het sterrenbeeld erg volledig. Je zou eens bij jezelf kunnen kijken om te zien of je er dan ook zoveel uithaalt: http://www.farida.nu/heiligenbeeldenmuseum/stier.html Geweldig om te horen dat jullie zo'n goede combinatie zijn samen. Je bent inderdaad veel meer dan alleen je sterrenbeeld. En er zullen altijd dingen zijn waar je jezelf of iemand anders niet (volledig) in herkent.

Andere antwoorden (5)

Nou , knijp je handjes dicht ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Je bedoelt: je scharen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, de partner is zogenaamd kreeft, nickellya niet.
AWM
14 jaar geleden
Oei, dat is uitkijken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zit je lekker in het tangetje met zo een zorgzaam type;)
Simpel antwoord: neen, niet typisch kreeft.

Ten eerste is jouw partner naar alle waarschijnlijkheid helemaal geen kreeft. Kreeft ben je als je bent geboren tussen 20 juli en 9 augustus.

Ten tweede zijn er zoveel meer redenen om dat gedoe met sterrenbeelden te verwerpen, dat je helemaal *nooit* kunt spreken van "typisch kreeft". Zoek maar, alleen al hier op GV zijn alle redenen al zo vaak genoemd dat ik ze hier niet meer hoef te herhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben op 10 juli jarig en een kreeft: Wat klopt er niet aan jouw info. Daarnaast zegt ze niet wanneer hij jarig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op 10 juli jarig bent, ben je toch echt een Tweelingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enneh - zouden de min-kukels zo vriendelijk willen zijn hun min-duimpjes toe te lichten? Een min-duimpje is bedoeld om aan te geven dat een antwoord geen waardevol antwoord is op de vraag. Het is niet bedoeld om aan te geven dat jij een andere mening hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ Rotaluclac, Tweelingen komen uit eind mei, en kreeften uit eind juni, is maar een wetenschap. Ik hou me niet bezig met min-duimpjes, even voor de duidelijkheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@daphne2801, @kirstenwind: Neen. Toen de astrologie werd bedacht, hadden jullie misschien gelijk. Dat was 6000 jaar geleden. Nu klopt dat niet meer. Ik zou zeggen: ga naar buiten en KIJK. Het is een mooie wolkenloze nacht, het is niet koud, dus je hebt alle gelegenheid. KIJK, en je zult zien dat nu, 2/3 juli, TWEELINGEN is. Echt heel erg overduidelijk. Die theorieboekjes zijn leuk, maar ik laat me liever door de echte sterrenhemel leiden. Werkelijkheid gaat boven theorie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regelmatig zie ik je info delen met verwijzingen om zo de ander proberen te overtuigen dat iets niet juist zou zijn of niet kan bestaan. Probeer eens datgene te respecteren wat men met je deelt. Een kans voor verruiming, wellicht?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Euh, sorry, dat snap ik niet. Is het een verruiming om te geloven dat het nu, op 3 juli, Kreeft is? Terwijl ik, als ik naar buiten kijk, toch echt Tweelingen zie? Ik verwijs hier naar de werkelijkheid, naar de echte sterrenhemel. Die lijkt mij overtuigend genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me voorstellen dat je mijn reactie niet kunt plaatsen in relatie met het onderwerp. Het is 'algemeen' bedoeld.
Enne... ik respecteer jouw zienswijze.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die sterrenbeelden staan vast, en idd de hemel verranderd, maar die tekens niet, omdat dat voor verwarring zou zorgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Berth: Oke, dan snap ik het al een stuk beter. Wat mij nog meer zou helpen, is als je me daar op zou wijzen wanneer het zich voordoet. Dus niet achteraf bij een ander geval. Dan kan ik ofwel mijn reageerstijl aanpassen, ofwel jouw tip afwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@daphne2801: Mijn zienswijze is: gewoon naar buiten kijken, naar de echte sterrenhemel. Dat telt voor mij zwaarder dan de theorie uit een boekje. Er zijn velen die deze zienswijze delen. Alleen komt die andere mening niet zo voor het voetlicht, doordat de theoretische astrologie zo'n grote macht heeft. Die macht is voor mij geen reden mijn mond te houden. Ik verkondig niet alleen een andere zienswijze, ik geef er goede redenen bij. Doe ermee wat je wilt. @Essierulez: Precies dat loslaten van de werkelijkheid is een belangrijk kritiekpunt op de astrologie. Ze gaan hun eigen weg, onafhankelijk van de sterrenhemel. Ze definiëren hun eigen sterrenbeelden, los van de werkelijkheid. Hun sterrenbeelden staan op een andere plaats dan de echte, en ze zijn allemaal exact even groot, in tegenstelling tot de echte. Da's makkelijk voor de wiskunde, maar het staat los van de praktijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is toch ook niet handig als je om de X aantal jaar van sterrenbeeld veranderd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, de natuur houdt zich niet aan wat wij handig vinden. Lang geleden hadden we een andere jaarindeling. Die vonden we toen handig. Maar we deden iets fout met de schrikkeljaren. Gevolg was dat de seizoenen langzaam verschoven. Dat was niet handig. Gelukkig hebben we in 15zoveel besloten de kalender aan te passen aan de realiteit. Sindsdien hebben we ons huidige schrikkeljaarsysteem. Niet handig, dat de jaren verschillende lengtes hebben, maar wel nodig om ons aan de natuur aan te passen. De natuur dicteert, wij hebben maar te volgen. Hetzelfde doen we nu zelfs met schrikkelsecondes. Da's ook helemaal niet handig, maar ja, we hebben de realiteit maar te volgen. Ik vind dat we met sterrenbeelden hetzelfde moeten doen. Niet vasthouden aan een wiskundig-theoretisch ideaal, maar kijken naar de echte natuur. En het valt best mee hoor, de verschuiving is maar heel langzaam. En je geboortesterrenbeeld blijft natuurlijk wel je hele leven gelijk. Maar het vergt een eenmalige grote correctie. Net als met de kalenderaanpassing in 15zoveel, toen er in één klap een stuk of tien dagen werden overgeslagen. Dat was eenmalig lastig, maar daarna was de kalender weer in orde. Ik stel voor dat de astrologen hetzelfde doen: eenmalig de begin- en einddatums van de sterrenbeelden aanpassen aan de huidige realiteit (dus eenmalig een grote correctie), en de Slangendrager toevoegen aan de dierenriem. Daarna hoef je slechts eens per paar eeuwen de datums van de sterrenbeelden met een dag aan te passen om in de pas te blijven met de werkelijkheid.
Of het typisch een kreeft is weet ik niet maar een engel zeker wel :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, typisch je man. Ik ben ik een kreeft en ik ben niet punctueel en zorgzaam ben ik evenmin. Dus ik denk niet dat het een met het ander te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Familiemens, gevoelig en trouw zijn wel dingen die worden toegeschreven aan kreeften. Maar dat betekend nog niet dat alle kreeften het hebben.