Verjaardag is een soort symbool van het voorbijgaan van de tijd. Door het te vieren houdt je bij hoeveel tijd er weer is verstreken sinds die-en-die gebeurtenis, en het is een gelegenheid om te herrineren wat er het afgelopen jaar allemaal is gebeurd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nu ik niet klein meer ben en geen kadotjes meer krijg is er geen bal meer aan...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Taart en cadeau's natuurlijk!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Geeft houvast.

Soort van bevestiging dat je bestaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft verschillende redenen.
1. Ze zien de mensen eens die ze het hele jaar verder niet zien.
2. Ze worden van de nieuwste roddels en familie aangelegenheden op de hoogte gesteld.
3. Door je verjaardag te vieren laaten ze zien, niet bang te zijn om ouder te worden.
4. Voor de gezelligheid en gratis cadeau's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is een oud ritueel wat ik al ben begonnen over te slaan aangezien ik er alleen maar depressief van word. je zou kunnen zeggen dat dit enigzins verbonden is met de traditie van het christelijk geloof
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
kost je alleen maar geld en grote afwas daarom doe ik er niet aan
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het toch weer een jaar erbij is. Dat vinden mensen toch blijkbaar speciaal.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat het een vast punt is in hun leven, één van de zekerheden in het leven. Men vind het fijn om bekenden te zien en even in het middelpunt van de belangstelling te staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kinderen hechten veel waarde aan hun verjaardag.. op het moment dat je 20 wordt zou je hem het liefste niet meer vieren..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Eigenlijk is je verjaardag de dag dat je geboren was, en dan is het altijd feest.

Een verjaardag is elke jaar een vervolg op je geboorte. En daarom word je verjaardag gevierd.