Als de ene van een tweeling voor 0.00 wordt geboren en de ander na 0.00..zijn ze dan nog op dezelfde dag jarig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
natuurlijk niet, iedereen weet toch dat een nieuwe dag na 0.00u begint.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry Naatje, was niet de bedoeling hem hier te zetten. Bedankt voor je berichtje

Het beste antwoord

Nee, de ene helft van de tweeling is dan op de eerste dag jarig, de tweede op de volgende - al staat het de ouders natuurlijk vrij de verjaardagen op dezelfde dag te vieren, maar voor de burgelijke stand zijn het twee verschillende data.

Tweelingen hoeven overigens helemaal niet op dezelfde dag geboren te worden ; het meest extreme geval ooit zat er bijna drie maanden (!) tussen. Maar omdat ze in dezelfde baarmoeder op het zelfde moment zijn ontstan, is het biologisch nog steeds een tweeling, zeker als die een-eiig is.

Toegevoegd op 06-06-2009 16:59:43
Zo te zien zit er nog zo één aan te komen als ze geluk heeft : als ze de bevalling nu succesvol kunnen uitstellen tenminste, want dat is niet altijd gemakkelijk. Maar als ze nog een week of 12 vol weet te maken.......
http://www.nu.nl/opmerkelijk/1920946/vrouw-nog-zwanger-na-bevalling.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee.
De onderstaande tweeling is zelfs op een andere dag, maand en jaar geboren.
(Dat vinden ze later helemaal niet erg, een eigen verjaardag is veel leuker)
14 jaar geleden
In praktijk denk ik van wel.
Al is het alleen maar zodat de ouders niet twee dagen achter elkaar met visite zitten.
En het tweede kind snapt er natuurlijk ook niets van om altijd een dag op de cadeautjes te moeten wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, na 00.00 begint immers een nieuwe dag/datum. Maar ik kan me voorstellen dat ouders de verjaardag van de kinderen samen vieren op dezelfde dag, zeker wanneer ze nog klein zijn. De vraag is alleen welke dag ze moeten kiezen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, logischerwijs niet.
Ze zijn op twee verschillende dagen jarig. Of ze het ook op verschillende dagen zullen vieren is natuurlijk van de ouders afhankelijk.

Het kan zelfs voorkomen dat een tweeling niet eens in dezelfde maand jarig is. Als een van de twee te vroeg wordt geboren bv. Ik heb gelezen dat er tweelingen rondlopen die hierdoor 3 maanden schelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, formeel niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op een andere dag, je mag het wel op dezelfde dag vieren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het tijdstip waarop iemand word geboren is beslissend, als nu vanavond voor 0.00 uur de ene van een tweeling word geboren is deze op 6 juni geboren, de andere is dan logischerwijs na 0.00 uur de volgende dag op 7 juni geboren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Naatje;

Zoals hierboven al aangegeven kunnen tweelingen best ieder op een andere datum jarig zijn. Knullig wordt het alleen als een van de twee in een schrikkeljaar op 29 februari wordt geboren en de ander op de 28e of op 1 maart; dan heb je een tweeling die niet even vaak jarig is....