Ik ga vaak om met een meisje van 13

Ik ga vaak om met een meisje van 13, Ik zelf ben 17.
Maar als ik met haar praat is het nog of ik met een leeftijdsgenoot praat. Alleen sommige mensen in mijn omgeving waarderen dit niet.

Is dit leeftijdsverschil nou zo groot? Ik bedoel als ik 21 ben en zei 17 praat niemand er meer over

En ik ben trouwens niet iemand die meteen seks wilt ofzo. Ik bedoel gewoon meer omgaan als vrienden,

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (13)

Ik denk dat de oorzaak ligt in het IQ van jou en je vriendin.

IQ is je verstandelijke leeftijd gedeeld door de lichamelijke leeftijd, maal 100.

Hoe de verstandelijke leeftijd gemeten worden kan ik zo niet zeggen, maar de kans is groot dat de verstandelijke leeftijd van jou 13 jarige vriendin vrij hoog ligt, waardoor jullie alsnog op de zelfde 'golflengte' zitten.

Toegevoegd op 04-06-2009 16:12:46
Maar wat je zegt: zolang jij en je vriendin gezellig met elkaar omgaan, wat zou je je dan van die anderen aantrekken. Wellicht zien zij niet in dat deze meid misschien al verder ontwikkeld is dan dat jou leeftijdsgenoten zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk, gewoon doorgaan en niets van aantrekken, maar wel opletten en eerlijk blijven, maar dat was je al, anders zou je niet zo´n vraag stellen...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het zou kunnen, had ik je 2 duimpjes omhoog gegeven.
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou sorry, vast geen eigen dochter van rond de 13
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat heb ik al achter de rug...
Doe wat je wilt. Je bent nog 18 dus het mag gewoon officieel. En trek je niet aan wat andere zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Equal,

Uiteindelijk draait alles om liefde. Leeftijd is hierin een relatief onbelangrijke factor. Je moet alleen ECHT opletten dat jij al een stuk dichter bij de volwassenheid bent. Je moet ook ECHT opletten dat je dadelijk geen aanklacht aan je broek hebt hangen (Gelukkig meestal niet het geval). Ik zou als ik een vader zou zijn best beschermend over mijn kinderen en dit echt met moeite accepteren. Hou ook in de gaten dat de gemiddelde Nederlander voor het eerst pas sex heeft op zijn/haar 17e.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het wel mee vallen. Je komt over als een eerlijke jongen, en niet eentje die jonge meisjes uitzoekt omdat het 'makkelijker' is. Wat mij betreft is de eerlijkheid daarin het belangrijkst.

Daar komt bij dat meisjes veel jonger volwassener worden dan jongens. Dit is gewoon een vaststaand feit.

Als ik jouw was zou ik wel rustig aandoen, en haar het initiatief laten nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar baseer je op dat het hier om een eerlijke jongen gaat als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zeg 'je komt over' ik zeg niet dat het zo is. En ik ga verder op die aanname. En ik baseer het op de manier hoe hij de vraag stelt, en het feit dát hij die vraag al stelt. Hij zit er dus duidelijk mee.
De hersenen van een meisje zijn sneller ontwikkeld dan van een jongen. Althans, dat is wat men vaak leest. Het geestelijke leeftijdsveschil kan dus kleiner zijn dan 't fysieke leeftijdsverschil.

Toegevoegd op 04-06-2009 16:21:49
Voor wat betreft 't leeftijdsverschil en hoe sommigen er negatief tegen aan kijken: 't gaat ze om 't verschil in leeftijd in percantes uitgedrukt i.c.m. 't feit dat je onder de 18 nog niet volwassen wordt geacht. Een 18-jarige met een 9-jarige gaat niet, omdat 't 100% in leeftijd (gezien vanuit de 9-jarige) scheelt en omdat 't jonge leeftijden betreft.
Maar zijn dezelfde personen 29 en 38, dan scheelt 't maar iets van 30%. Dan wordt 't wel geaccepteerd.

Toegevoegd op 04-06-2009 17:19:41
veschil=verschil
percantes=percentages
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige meisjes zijn hun leeftijd al een stuk vooruit, al zijn ze nog 13. Dus als jullie op dezelfde golflengte zitten en het voelt goed voor beide, zou ik anderen lekker laten kletsen. Leeftijd zegt niet altijd alles.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, hoor.
Ook al ben je even oud zullen er ook mensen zijn die het niet waarderen. Nix van aantrekken. Lekker blijven praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je normaal met haar omgaat en niet direct op veel meer uit bent, vind ik dat je het contact niet mag verbreken. Je kunt goed met elkaar praten.

Hou wel in het achterhoofd dat, als het iets mocht worden, en zij op haar 18e gaat studeren of andere interesses krijgt, jij een gedeelte van je jeugd gemist hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er wordt hier wel heel makkelijk gepraat over : doe maar, als het maar netjes is enz.

Ik weet niet of hier ook ouders zijn met een 13-jarige dochter.... Wij wel.
Tenminste ze zit nu in groep 8 en wordt over een half jaar 13. Dan zit ze dus in de brugklas.

Als jij 17 bent dan heb je of al vmbo-examen gedaan of je zit in de bovenbouw van havo/vwo. Je bent dus al diverse fasen verder. Nog even en je kunt aan je rijbewijs beginnen.

Als je ouder wordt gaat het leeftijdsverschil inderdaad minder worden.
Maar in de tienerfase zijn de verschillen te groot. Het lijkt me dat haar ouders er ook niet echt blij mee zullen zijn.

Als jullie nu geen leeftijdsverschil merken, doordat haar IQ misschien hoger ligt, dan ga je daar op latere leeftijd juist last van krijgen.

Als je het vertrouwen van haar ouders kunt winnen en het gaat idd niet direct om sex, maar om een leuke vriendschap, dan kan het voor een tijd goed gaan. Misschien.

Wat ik me ook afvraag is waarom jij als 17-jarige geïnteresseerd bent in een 13-jarige. Op die leeftijd zijn ze nog lang niet zo ver als jij, ook niet door het verschil van jongens/meisjes. En als zij dat wel is, dan geeft dat ook te denken. En haar ouders zitten er vast niet op te wachten dat ze door een dergelijke vriendschap sneller volwassen is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga gewoon voor de persoon waar jij je goed bij voelt.
Je goed voelen bij iemand, daar gaat wel om. Dat is belangrijk. Zolang je geen gekke dingen doet, dan is er volgens mij geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik viond er niets mee mis is zolang je je grenzen kent. ben je straks 18 en er gebeurt wel wat omdat ze ouder lijkt kan ze je mooi wel aanklagen.
houd het vriendschappelijk tot ze minimaal 16 is.
succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bevriend kun je met iedereen zijn leeftijd maakt dan niet uit je kan bijvoorbeeld: ook elke dag met je buurmeisje van vier naar de speeltuin gaan vind zij leuk vind jij leuk als je van kinderen houd tenminste en dan kijken mensen toch ook niet raar? daar krijg je zelfs pluspunten mee :)