Wat is dit voor steen, hij is zwart en licht en lijkt wat op lava?

Hoi had vraag

Weet iemand wat voor steen dit is

Ik heb het in de bos gevonden Waar hij niet eens thuis hoort daar heb je bijna geen steentjes lijkt op een soort van lava steen is handvol wel licht

Picture for question
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
5.6K

Antwoorden (1)

Het is inderdaad lavasteen ofwel gestolde lava. De steen is relatief licht van gewicht, omdat het heel kleine gasbelletjes heeft. Tegenwoordig wordt het veel gebruikt in de moderne soorten gaskachels juist omdat de porositeit het gas mooi verdeelt.
Evensla dezeolde lava en dat is puimsteen. Dat is nog iets poreuzer en lichter van kleur. Het wordt mer gebruikt bij het schuren en polijstenvande huid.
Deze misser: Evensla dezeolde lava en dat is puimsteen.
Moet zijn:
Er is ook een gestolde lava met de naam Puimsteen