Waarom doen de bladeren van mijn Dracaena zo raar?

Ik heb pas een kleine Dracaena gekocht bij een tuincentrum en hem overgepot naar een grotere pot (22 cm). Ik wist nog niet zo goed wat ik nou had gekocht en kwam er achter dat dit tot een grote plant kan groeien. Ik wist ook niks van de verzorging dus gaf hem elke dag een beetje water met de planten spuit. Nu merk ik na een paar dagen dat de punten van mijn plant bruin worden en opkrullen. Ook zijn de bladeren niet alleen groen, ook de kleuren paars en geel komen te voorschijn. Ik heb op google al dingen opgezocht, maar elke website zegt iets anders. De plant staat soms in het licht en soms in de schaduw. Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe!?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Natuur
1.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Ik gebruik de app Plantsome voor mn plantrnverzorging. Kwam erachter dat ik een aantal verkeerd verzorgde, na wat overpotten en verplaatsen doen ze het veel beter.
Ritsuka
3 jaar geleden
https://www.plantsome.nl/blogs/plantengids/verzorging-dracaena

Antwoorden (1)

Deze plant mag wel in het licht staan, maar houdt niet zo van volle zon. Dat lijkt bij jou wel in orde, Ik zou echter de manier van water geven veranderen. Laat de plant tussen het water geven goed opdrogen. Hier krijgt hij hooguit eens per 10 dagen een flinke slok. De kleuren hoeren bij de variëteit, dat hoort zo,
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Maar moet ik dan overgaan tot een gieter of door blijven gaan met de planten spuiter?
Rieneke1
3 jaar geleden
Met een plantenspuit is onpractisch. Gieter, leeg flesje oid is handiger. Met een plantenspuit maak je alleen de bovenste laag van de aarde vochtig, of je moet een kwartier lang staan te spuiten. Het is overigens normaal als de onderste bladeren gaandeweg buin worden en afvallen. Dat moet wel in een rustig tempo gebeuren en er moeten in de top nieuwe bladeren gevormd worden.