Hoeveel water moet je deze cactus per keer geven?

In zeg maar, (millie)liters per keer? En hoevaak?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Natuur
2.4K
Rieneke1
4 jaar geleden
Het lijkt wel een neppert ;)
Ritsuka
4 jaar geleden
Belangrijkste is in wat voor pot je plant staat, water moet onderaan weg kunnen lopen, met natte wortels rot hij weg.
HannekeJanssen
4 jaar geleden
@Rieneke: hij is gewoon erg mooi!

Antwoorden (1)

Het lijkt een Polaskia chichipe. Die hoef je alleen van mei tot september water te geven. Tenzij de cactus tussen oktober en apirl toch op een warme plek staat, bijvoorbeeld boven een radiator, dan is een keer per maand water geven aan te raden.

In de zomer moet de grond tussen de gietbeurten opdrogen om wortelrot te voorkomen. Meer water kan de groei stimuleren, maar wacht bij twijfel met water geven. De meeste cactussoorten in een huiskamer gaan dood doordat ze te veel water kregen.

Om de twee weken een scheut water geven zal genoeg zijn. Hoe groot die scheut moet zijn hangt af van de grootte van jouw cactus. Zo op het oog schat ik in dat dit tussen de 50 en 75 ml zal zijn.
. . .
apirl = april
Toegevoegd op 19 mei 2019 10:03: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Hij is zo'n 80cm hoog, exclusief de pot. Is 75ml dan nog steeds genoeg? Er zitten gaatjes onderin de pot zodat het water weg kan lopen.
Amadea
4 jaar geleden
Beter te weinig dan te veel. Merk je dat de plant toch al snel weer droog staat dan kun je de hoeveelheid water verhogen.