Waarom klappen de bladeren van mijn bananenplant dicht?

Als de plant in de warme zon staat, klappen ze zo dicht. Is dit erg en betekend dit dat hij te warm staat? Het gaat om de musa plant geloof ik.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Natuur
19.8K

Antwoorden (1)

De bladeren van je plant klappen niet dicht, ze worden slap door droogte. Bananenplanten kunnen goed tegen hogere temperaturen.
De grond mag nooit uitdrogen. In de zomer verbruikt de bananenplant ongeveer 2x zoveel water als in de winter. Indien het in de zomer erg warm wordt zullen de grote bladeren veel vocht verdampen, het is dan noodzakelijk om dagelijks water te geven.
Toegevoegd op 26 mei 2018 10:40: bron
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
De grond is vochtig. Zodra ik hem in de schaduw zet gaan de bladeren weer normaal hangen. Wat moet ik dan doen om droogte te voorkomen?
Z512099
5 jaar geleden
Mogelijk is de lucht te droog, in de tropen waar de plant vandaan komt is het veel vochtiger, de wind droogt ook uit.