kan je knoflook in huis kweken?

ik heb knoflook een lange tijd in huis en ik merk dat er aan elk teentje een groen steeltje zit. kan ik deze dan kweken?
vraag 2: kan je knoflook in huis kweken of moet het perse buiten? als het buiten moet is het dan erg als ik het nu 2 maart plant of moet ik wachten tot november? alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.6K

Antwoorden (1)

In een pot zou dit moeten kunnen:
Wil je de knoflook kweken in een pot, dan heb je het volgende nodig: een ruime pot (liefst terracotta), goede potgrond, hydrokorrels en een paar knoflooktenen. April is de beste periode voor knoflook kweken in pot; de bollen zijn dan in principe in augustus oogstbaar.

Vul de pot eerst met een laag kleikorrels en daarna met potgrond.
Je kunt de knoflook planten op 5 cm diep in de grond, met de punt naar boven.
Zet de pot(ten) op een zonnige plek.
Houd de grond licht vochtig.
Knoflook oogsten
Je kunt op zijn vroegst vanaf eind juni knoflook oogsten. Als tweederde van het loof van de plant geel verkleurt, is hij gereed om met loof en al te worden gerooid. Doe dat voorzichtig om de bollen niet te beschadigen.