Hoe komt mais aan zijn voedsel?

Haalt hij dat uit de grond? En zo ja wat haalt hij dan uit de grond?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1.6K

Antwoorden (2)

Op dezelfde manier als elke andere plant. In de bladeren maakt de plant onder invloed van zonlicht suiker aan. Zuurstof komt uit de lucht, en water uit de bodem, via de wortels van de maïsplant. Daarnaast kan eventueel extra voeding toegediend worden in de vorm van kunstmest, als de bodem arm is aan voedingsstoffen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Voedingsstoffen die de plant uit de bodem haalt zijn o.a. stikstof, fosofor, kalium, kalk, ijzer
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bamibal
6 jaar geleden
Bij de fotosynthese gebruikt de plant koolsofdioxide uit de lucht en maakt het zuurstof.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
klopt, dank voor de correctie
Mais haalt CO2 uit de lucht.
Stikstof uit de grond en CO2 voor het aanmaken van eiwitten.
Fosfor uit de grond en CO2 voor het aanmaken van vetten.
CO2 voor het aanmaken van koolhydraten.
Verder nog wat mineralen uit de grond.