Wat is dit een nest van?

Dit 'nest' zit in de kruipruimte van een huis.
Het lijkt een nest te zijn van het een of ander. Wij weten niet waarvan.
Kan ook iets heel anders zijn.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Natuur
1K

Antwoorden (1)

Dat zou een nest van glanzende houtmieren kunnen zijn. Deze kunnen tot wel 30 jaar aan één en hetzelfde nest werken. Vaak gaat het bij een nest in een kruipruimte, achter een spouwmuur of dakbeschot om een ‘dependance’ van het hoofdnest dat zich ergens in de nabije omgeving in een boom bevindt. Die boom zal van binnen flink uitgehold zijn en dat kan na een flinke storm zichtbaar worden.