Wie kan me de naam van deze plant geven?

Picture for question
6 jaar geleden
in: Natuur
1.8K
Amadea
6 jaar geleden
In welk land is de foto gemaakt?
adriana
6 jaar geleden
Deze foto maakte ik in een tuin in mijn buurt. Het gaat om de plant met rood/oranje bloemknop iets wat op een distel lijkt. Er zitten nog een heleboel knoppen aan die nog gaan bloeien
adriana
6 jaar geleden
Foto is gemaakt in Baarlo in Nederland.
Rieneke1
6 jaar geleden
Een soort van zonnehoed?

Het beste antwoord

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
Weer wat geleerd :)
adriana
6 jaar geleden
Ik denk dat Leonotis niet klopt. Als je kijkt naar het blad, dat is heel anders. De manier van groeien is ook anders, uit iedere bol groeit de steel verder en vormt daar weer een bol, en zo verder.
Het zou mij niet verbazen als deze ergens waar dan ook, in het wild , voorkomt.
Maar hiermee heb ik nog geen naam, ik blijf benieuwd.
adriana
6 jaar geleden
Excuus, ik heb het mis, ik zie nu ook plaatjes met die bollen.
Neolotis nepetifolia staat erbij.
Dank voor de reactie.
Inekez1
6 jaar geleden
+
Dit is inderdaad de Leonotis Nepetifolia.
Zoals bij veel planten, heeft ook de Leonotis verschillende variëteiten. Ook groeistadium en zelfs klimaat en grondsoort kunnen resulteren in planten (of foto's daarvan) die niet allemaal exact hetzelfde zijn. Vergelijk de foto's op deze site met de foto's van vraagsteller:
http://www.strangewonderfulthings.com/131.htm
Z512099
6 jaar geleden
+ goed gevonden, was een moeilijke.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Adriana;Er kan inderdaad verwarring ontstaan, die van u groeit horizontaal en die van mij groeien verticaal...............grinnik.
adriana
6 jaar geleden
Zoals de eerste keer, u heeft helemaal gelijk!