Door welke gebeurtenis op 30 april 2009 was de wereld het meeste aangeslagen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat bedoel je met "de wereld"? Zo kun je geen goed antwoord verwachten.

Antwoorden (7)

Volgens mij was dat die zwarte Suzuki Swift uit 1992 die lang een open bus reed in Apeldoorn. En tegen een monument voor Paleis 't Loo tot stilstand kwam. Aangezien zelfs CNN dit als Breaking News bestempelde. En dit doen ze niet als het geen wereldschokkende gebeurtenis is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitbreiding van de Mexicaanse / Varkensgriep naar weer een nieuw land: Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De moord op 13 mensen in Azerbaijan.
14 jaar geleden
Ik denk één van de drie bovengenoemde voorvallen of nog iets anders, al naar gelang de interesse en woonplaats van de persoon die je erom vraagt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De wereld? Geen idee. Wel zijn op 30 april weer veel mensen omgekomen van de honger, door oorlogsgeweld, door ziekten die in het Westen allang niet meer dodelijk zijn, et cetera. Maar daar staat de wereld allang niet meer bij stil, helaas.
En ja natuurlijk, ik was ook geschokt door de gebeurtenissen in Apeldoorn ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is, wie is de wereld. Voor iemand uit Darfur kan wel met veel geweld zijn dorp uitgejaagd zijn en 30 april 2009 daarmee associeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook ik denk dat dit moet zijn dat de varkensgriep is uitgebreid naar Nederland. Andere nieuwsfeiten zijn misschien voor individuen belangrijker, maar de 'Nieuwe griep' is een wereldprobleem, in plaats van iets dat meer nationaal is. Daarom denk ik dat de wereld in zijn algemeen genomen daar het meest door aangeslagen is, en niet door de aanslag in Apeldoorn of doden in Azerbaijan o.i.d. (al zijn individuen daar meer aangeslagen door)