De RVD maakte enige tijd geleden bekend dat de koninklijke familie op donderdag 30 april 2009 Koninginnedag meeviert in Apeldoorn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Koningin Beatrix is 71 jaar geworden. Ze is daarmee het op één na oudste staatshoofd dat Nederland heeft gehad. Alleen koning Willem III zat langer op de troon. Hij stierf als regerend vorst toen hij 73 was.

Wanneer Beatrix afstand van de troon doet, is niet bekend. Vorig jaar liet ze weten dat haar agenda nog zeker twee jaar vol zit.

Waarschijnlijk gaat ze aan het eind van het jaar nog een staatsbezoek afleggen. Welk land de koningin gaat bezoeken is nog niet bekend.

Wel ontvangt Beatrix van 21 tot en met 23 april de Zweedse koning Carl Gustav en koningin Silvia. Op 30 april viert de koningin Koninginnedag in Apeldoorn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit jaar viert het koningshuis op 30 april de honderdste geboortedag van wijlen koningin Juliana. Dit wordt gevierd in Apeldoorn, vanwege de historische banden van het koningshuis met Apeldoorn (paleis Het Loo).