Kunnen jongeren een uitkering krijgen?

Kunnen jongeren zonder baan een uitkering krijgen?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Nee, je moet eerst 26 weken aangesloten gewerkt hebben, ook moet je 18 jaar zijn.
Mits je onder de Wajong of WIA valt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat hangt af van wat je onder jongeren verstaat.. Het zal in elk geval wel samenhangen met het al dan niet volgen van een opleiding en het hebben van een bepaalde leeftijd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bent formeel tot je 23 ste leerplichtig, als je voor die tijd werkeloos bent zal het UWV je aanvraag afwijzen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je na je 23ste klaar bent met school, en je hebt dus enkele diploma's op zak, en je wilt werken maar na lang solliciteren en werk zoeken zou je recht moeten hebben op een uitkering of subsidie. Als jij een huurwoning hebt en je kunt geen werk vinden al wil je dat wel sta je er echt niet alleen voor. Kwestie van goed zoeken welke instantie je kan helpen en waar je precies recht op het. Het zou van de zotte zijn als jij met je universiteit diploma op straat word gezet omdat je de huur niet kunt betalen omdat je wel wilt werken maar geen werk kunt vinden...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon lekker gaan werken.
Werk is geen keuze. Het moet niet zo zijn; ik heb geen zin om te werken, ik ga lekker m'n hand ophouden.
Het geld wat je van een uitkering zou vangen moet je eerst zelf voor gewerkt hebben of realiseer je je tenminste dat iemand anders een deel van zijn inkomen er voor af moet staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jongeren tot 21 jaar kunnen, onder voorwaarden, een bijstandsuitkering krijgen. Je gemeente kan je hierbij verder helpen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegenvraag: wil je dit weten voor een werkstuk of iets dergelijks, of wil je weten of je zelf een uitkering kan krijgen.

Indien het eerste, dan wil ik wel helpen met bronnen. Indien het tweede, dan ben ik benieuwd waarom je vindt dat de maatschappij je zou moeten betalen voor nietsdoen.

Mocht het zo zijn dat je al jaren werkt, en nu je baan bent kwijtgeraakt, dan kun je het beste naar het UWV. Dan heb je namelijk gewoon premie betaald voor een uitkering om de periode tussen twee banen te overbruggen.

Mocht je gewoon geen zin hebben om te werken of niet genoeg je best doen om een baan te krijgen (als je bereid bent alles aan te pakken, is er namelijk best werk te krijgen), dan kun je het beste een trap onder je luie kont krijgen.