Ik zou zeggen het broeikas effect. De kredietcrisis is conjunctuur gebonden en gaat dus over. Ook al hebben we volgens de voorspellingen nog minimaal tot eind 2009. Het duurt echter minimaal 50 jaar als we vandaag stoppen met het uitstoten van co2 en andere broeikasgassen tot een normaal niveau zijn teruggedrongen. Maar het probleem zit eigenlijk in het feit dat onze economie niet meer zonder de uitstoot van broeikasgassen kan. De voorspellingen van de gevolgen lopen uit een maar de wetenschappers die wel uit gaan van het broeikas effect zijn ongeveer allemaal mee eens dat er diersoorten zullen sterven en de aarde enorme ecologische schade zal oplopen. De gene die niet in het broeikaseffect geloven zijn over het algemeen van oliemaatschappijen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk het broeikast effect want dat zal denk ik altijd een probleem blijven en de kredietcrisis zal in de toekomst wel weer goed komen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kredietcrisis is een relatief korte termijn probleem wat zoiezo opgelost gaat worden.
Het broeikas effect daarintegen is een lang termijn probleem, dat echt wel een groot probleem is en daar word nog steeds niet genoeg bij stil gestaan. De gevolgen van het broeikas effect zijn gewoonweg niet te vergelijken met de krediet crisis.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De kredietcrisis zal naar alle waarschijnlijkheid sneller stoppen dan het broeikaseffect, dus het broeikaseffect is erger. Daarnaast het het broeikaseffect ook een grote impact op het mileu enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het lijkt het broeikaseffect maar is het niet volgens mij. Iedereen spreekt ervan maar het bestaat al sinds jaar en dag. Zie maar naar de grafiek in bijlage. Deze toont global warming in vroegere tijden en resulteert in het feit dat het gewoon op en af gaat. Reden : waarschijnlijk zonne-invloeden/cycli die aan de basis liggen van dit fenomeen. We staan in rechte lijn met de zon en zijn haast 'onbeschermd'.
En verder houdt de mythe van Global Warming een pak mensen aan het werk. Is er dit niet, denk dan maar even wie er op straat komt. Een groooooot pak mensen zijn hiervoor aan het werk. Men zou hierover toch kritischer moeten staan denk ik en niet alles slikken wat er wordt verteld.