ik heb morgen een sollicitatiegesprek, welke vragen kan ik verwachten wie heeft er een link?

en wat kun je het beste doen? eerlijk zijn op alle vragen of antwoorden geven die gunstig zijn voor je carriere?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K

Antwoorden (8)

Veel gestelde vragen zijn:
Wat zijn je goede en slechte eigenschappen?
Waarom wil je hier werken?
Vragen over je c.v., wat je allemaal al gedaan hebt.
Ben je extrovert of introvert?
Soms een vraag over hobby's.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Probeer zoveel mogelijk over het bedrijf te weten te komen en zoek daarin de beste plaats die jij zou kunnen innemen daarin. Zoek uit wat jouw rol van betekenis zou kunnen en moeten zijn en laat dat duidelijk naar voren komen. Hier zullen zij ook naar vragen. Hoe belangrijk is de baan voor je? Als je vragen beantwoordt die gunstig zijn voor je carriere zou het kunnen dat je uiteindelijk een functie vervult die je niet wilt of niet aankan. Als je helder, eerlijk en open bent zullen ze door hebben dat jij daar niet bent voor hun baan, maar dat zij daar zijn om jou te vinden! Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt heel wat vragen verwachten,
een vaak gestelde vraag is : Wat zijn je slechte eigenschappen?
Geef hier een eigenschap op die je als negatief ervaart maar niet t negatief en kom dan ook meteen met een oplossing hoe je daar mee omgaat.
Succes morgen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
staan al wat vragen hierboven, maar een goede inkopper is ook als jij wat vragen stelt over het bedrijf, welke is uiteraard afhankelijk wat voor soort bedrijf het is
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waarschijnlijk the usual stuff. Motivatie, wat verwacht je, wat heb je hiervoor gedaan, toekomst plannen, wat maakt jouw bijzonder voor deze functie. Wees gewoon relaxed en wees eerlijk maar wees niet bang de waarheid in jouw voordeel te laten zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ooit een sollicitatiegesprek gehad wat totaal niet over de functie ging. Ook niet over mijn opleiding en ervaring. Het gesprek ging over voetbal, stoffering in kantoren, files in Nederland en wat over politiek. De gesprekspartner ging er vanuit dat mijn CV klopte, en wilde vooral weten of ik nog langer keek dan mijn neus lang was.

Heb de baan uiteindelijk niet gekozen, maar deze gespreksmethode is mij altijd bijgebleven.

Gewoon eerlijk zijn is het beste advies. Als je ergens geen antwoord op weet, is dat geen ramp. Je kan ook over bepaalde dingen geen mening hebben.

Succes!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wees eerlijk, want als je jezelf anders voordoet dan je bent, kun je dat nog flink tegenkomen, als je aangenomen wordt. Sommige vragen hoef je niet te beantwoorden zoals vragen over ziekte, kinderen en andere persoonlijke zaken. Dat kun je dan vriendelijk maar beslist weigeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het belangrijkst blijft : waarom wil je die job? de motivatie , de rest is bijzaak.