Wat is het laatste luxe'artikel' dat je weg zou doen als je financiële situatie verslechtert?

Vraag gestolen van de radio van de week. Ben er gewoon benieuwd naar. Mobieltje? Computer? Televisie? Auto? Muziekinstrument?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (19)

De computer. Mag je eigenlijk geen 'luxe artikel' meer noemen.
Stel dat je financiële situatie verslechtert door dat je werkeloos bent geworden. Met een computer kun je veel beter een nieuwe baan zoeken. (aangesloten op het internet, uiteraard)
14 jaar geleden
Mijn mobiel, ik kan niet zonder.. Ik mis hem al na 1 dag. Het is mijn agenda,dagboek,sociale contactenonderhouder,zak-pc, ik zou bijna zeggen het is mijn alles :-) maar laat ik niet overdrijven..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is die vraag al een paar keer eerder gesteld - maar allah: ik zeg PC met internet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkelijk? had gezocht maar kon t niet vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien in andere bewoordingen :).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek maar onder 'luxe'
Als een senseo ook onder luxe-artikelen valt...
Dan is dat het laatste wat de deur uitgaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik mijn mobieltje erg weinig (ik doe meer dan een jaar met E20,- beltegoed), maar het geeft waarschijnlijk de beste overlevingskansen. Ik zou mijn espresso-apparaat en mijn internetverbinding het meeste missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
me scheerapparaat. Van nat scheeren krijg ik last.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
En een baard is geen optie?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die baard zou ik niet als laatste,maar als 1e wegdoen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja ik heb zo'n stoppelbaardje die ik elke 3 dagen trim. niks mis mee dacht ik.
De stortbak van de WC. Je kunt best zonder, met emmers en zo. Maar dat is wel een gedoe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn badkuip - met de erbij horende lavendelolie en de geurkaarsen. Alle technische wonderen mogen ze me eerder afpakken dan mijn warmte-uurtje, als de dag niet 'lekker' gegaan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is een origineel antwoord!
Mijn PC met internet is voor mij een voortdurende bron van vermaak en informatie. Mobieltje en tv kunnen me gestolen worden. Gebruik ze beide zelden.
14 jaar geleden
Mijn laptop. Maar mijn digitale camera mag ook niemand afpakken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn 5 katten.
kan me niet schelen wat ik er voor moet laten staan, maar die gaan dus never nooit niet de deur uit.
Rieneke1
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lief rieneke, +1
zondag
14 jaar geleden
Ik ben gek op mijn kat, maar zou hem toch niet onder de luxe artikelen willen scharen.
Rieneke1
14 jaar geleden
en 5 exemplaren? :)
Het mobieltje, de pc en de TV vind ik vandaag de dag geen luxe meer. Dus die zullen bij mij als laatste verdwijnen. Aangezien je het mobieltje vandaag de dag bij praktisch alle nummers gratis krijgt. De pc in het gemiddelde huishouden niet meer weg te denken is. En de prijzen zo ontzettend zijn gekelderd dat dit niet meer als een luxe te bestempelen is. En van de TV weet ik dat zelfs gerechtsdeurwaarders bij een executoriaal beslag deze laten staan. Ook deze prijzen zijn vandaag de dag zo laag dat dit niet meer als luxe bestempeld kan/mag worden...

En ik kan gezien mijn huidige woonadres best zonder auto. Die is toch van de leasemaatschappij. En muziekinstrumenten bespeel ik niet. Dus die zal bij voorbaad als eerste de deur uit gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt ook wel gelijk. Ik denk alleen niet dat het zozeer om de mobiele telefoon, pc of televisie zelf gaat, maar meer om de kosten die hieraan verbonden zijn. Een telefoon, pc of tv zelf is niet zoveel waard, dus met de deur uit doen verdien je aan deze artikelen zelf niets terug. Het gaat denk ik meer aan de kosten die aan deze producten verbonden zit. Door je telefoon weg te doen of niet (of minder) te gebruiken bespaar je de belkosten. Door geen gebruik van je pc te maken bespaar je de kosten aan je provider en uiteraard het stroom. Voor de tv bespaar je ook je abonnement en het stroom. Dit levert wel financiele voordelen op, de artikelen zelf weg doen niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OK, les geleerd, ik zal voortaan mn vragen duidelijker formuleren 'abonnement voor mobieltje', 'internetaansluiting en stroomkosten voor pc', 'abonnement voor tvprovider', etc. etc...
M'n stroomaansluiting.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn cd discman portable cd speler .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de wasmachine. Ik moet er niet aan denken alles in een emmer te moeten wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was nou ook mijn eerste gedachten..+1
zondag
14 jaar geleden
Wasmachine weg zou ik geen probleem vinden. Ik was heel vaak in een grote kuip. Alleen dekbedovertrekken en hoeslakens laat ik graag aan de wasmachine over want die zijn moeilijk te hanteren.
Mijn iPod Touch. Verrassend nuttig, handig en leuk apparaat, vooral met internet via WiFi.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De router, computer, iPod touch en oplader van iPod touch.
Dat zijn mijn meest gebruikte digitale snufjes en onmisbaar , zowel voor ontspanning als voor inspanning :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn tv, een prima vermaak in eenzame uurtjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn laptop. Je kan er alles mee, contacten leggen (ipv telefoon), tv kijken (ipv tv dus) enz.