De goudengids nog nodig of niet?

Vandaag weer de goudengids in de bus,geld verspilling vind ik.Oplossing zou zijn dat je kunt aangeven of je hem wilt, ja of nee. Ligt dat aan mij, of is er nog steeds veel vraag naar ondanks het internet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik zou zeggen, kijk eens op onderstaande link...

Toegevoegd na 11 minuten:
En ja, het is verspilling. Ik gebruik hem zelf al jaren niet meer. Als ik een telefoonnummer zoek, gebruik ik internet. Veel sneller en daarmee kan je heel wat meer nummers vinden dan alleen die in jouw streek.

Leuk zijn trouwens de statistieken op onderstaande site:
Het produceren van 7 miljoen Telefoongidsen en 7.5 miljoen Gouden gidsen kost in totaal:
6688 ton papier
136425 bomen
6688 ton CO2-uitstoot wat door 6688 bomen gecompenseerd zou moeten worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De laatste keer dat ik een gouden gids van dode boom heb gebruikt, was dat om samen met een telefoonboek van dode boom een tiendehands bankje te stutten dat door zijn voorpootjes was gezakt.

Er zullen best mensen zijn die hem nog willen krijgen, maar om bij ieder huis zo'n ding door de bus te duwen is ontstellende verspilling, schieten op een mug met hagel. Het lijkt me helemaal geen gek idee om hem voortaan te verspreiden op aanvraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk vind het wel fijn om de Gouden Gids te ontvangen. Ik heb niet de hele dag en avond mijn laptop aanstaan (dat vind ik verspilling), dus kijk ik vlugger even in de Gouden Gids voor het telefoonnummer van een bedrijf of winkel.
Zo gebruik ik ook nog steeds een woordenboek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja de gouden gids is nog nodig.
Ondanks dat het veel geld etc kost vind ik het ideaal als de stroom uitvalt in mijn huis en ik toch een monteur kan bereiken.
Ik heb namelijk nog geen internet via mijn mobiel, dat vind ik onzin.
Misschien kunnen ze een kleinere uitgave maken van de G.G, want ik vind het hele boek niet echt nodig voor de gehele regio, maar ben er toch blij mee.
En mijn moeder, tantes, ooms en andere oudere familieleden en kennissen zijn er ook nog steeds blij mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja tuurlijk is het nodig!!

Waar maak ik anders mijn sinterklaas surprises van!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongevraagd een Gouden Gids (en meer van dat soort boekwerken) krijgen is pure verspilling. Maar om nou de hele dag de computer aan te hebben voor 1 telefoonnummer per maand is ook zonde van de stroom. Mijn mobieltje staat wel altijd aan (we hebben geen vaste lijn om te besparen) en daar kan ik ook internet op krijgen. Het internet abonnement delen we met 3 buren dus daar besparen we ook weer op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker issie nodig! Ik moet toch ergens mijn verzendingen mee inpakken? ;)

Maar serieus.. nee ik vind het zonde. Ik denk dat het een goed idee is dat je kunt aangeven of je wel of niet de goudengids wil!

Ik hoef 'm niet te ontvangen hoor! Ik kijk wel op internet als ik wat nodig heb.