Is het een probleem als je voor de 3e keer je paspoort bent verloren in 3 jaar tijd en je nu weer een nieuwe nodig hebt?

Of kan je gewoon weer aangifte doen en een nieuwe bestellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.7K

Het beste antwoord

In ieder geval aangifte doen. Er kan misbruik van je paspoort gemaakt worden en dat kan vervelende gevolgen hebben.

Als je meerdere malen je paspoort kwijtraakt, kan er onderzoek gedaan worden.

Algemene informatie over reisdocumenten op www.paspoortinformatie.nl. geeft de volgende informatie:
"In geval er sprake is van veelvuldig vermissing van een reisdocument, kan het zijn dat uw aanvraag voor een paspoort niet leidt tot uitgifte van een paspoort, zie artikel 24b van de Paspoortwet".

Art. 24, lid b, Paspoortwet:
Weigering of vervallenverklaring kan geschieden op verzoek van Onze Minister die het aangaat, onderscheidenlijk een met de uitvoering van deze wet belaste autoriteit die het aangaat, indien het gegronde vermoeden bestaat dat de betrokken persoon handelingen heeft verricht of zal verrichten met of met betrekking tot reisdocumenten die het vertrouwen in reisdocumenten hebben geschaad of zullen schaden dan wel opzettelijk een ander in de gelegenheid heeft gesteld of zal stellen om zulke handelingen te verrichten met of met betrekking tot een aan de betrokken persoon verstrekt reisdocument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Heb je een andere keuze?

Het wordt natuurlijk wel een beetje verdacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik reis voor mijn sport zo'n 200 tot 250 dagen per jaar de wereld over van hot naar her en leef dan uit mijn tas. Met mijn gaotische hoofd raak ik nog wel eens wat kwijt onderweg. Vandaar dat ik die dingen zo vaak opnieuw nodig heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft je niet voor mij te verontschuldigen, het maakt mij niet uit...of je wel of niet crimineel bent. maar misschien wel tegenover de autoriteiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn heel veel mensen, die zo vaak onderweg zijn als jij - zakenlieden, het gehele nederlandse cabine-personeel, om maar een greep te doen...Je zult echt zorgvuldiger met je waardedocumenten om moeten gaan, Pimstyle ! Koop zo'n plat tasje wat je onder je kleren draagt - het is even wennen, maar zo kan je dat tenminste niet meer gebeuren....we leven in een tè rare wereld om paspoorten "een eigen leven" te kunnen laten leven......
volgens mij kan je gewoon een nieuwe krijgen, zolang je maar betaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zullen wel wat alarmbellen gaan rinkelen bij politie en gemeente. Ze vragen je niet voor niets bij de aangifte een verklaring af te leggen of je al eerder een paspoort bent verloren.

Van mij zijn een keer paspoort én rijbewijs tegelijk gestolen. Toen werd ik al ondervraagd alsof ik de misdadiger was. Paspoort en rijbewijs met identieke gegevens zullen best populair zijn bij vervalsers.

Bereid je dus voor op wat argwanende vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet aangifte doen en met het procesverbaal weer naar het gemeentehuis.

Het wordt allemaal geregistreerd en ook je vermiste paspoorten komen in een database te staan.
Als iemand er misbruik van maakt kun je er problemen mee krijgen.
De gemeente zal je wel weer een nieuw paspoort verstrekken, wel tegen hogere kosten.

Toegevoegd na 18 minuten:
En als je ieder jaar je paspoort verliest heb je blijkbaar wel een of ander probleem ergens mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag natuurlijk steeds aangifte doen van vermissing, verlies of diefstal en een nieuw paspoort aanvragen voor weer een hele berg geld, een boete en natuurlijk nieuwe foto's. Maar ik kan me zo voorstellen dat je leukere dingen weet te doen met je geld en je tijd, dus misschien is het toch een goed idee een beetje beter op dat ding te letten ; het is geen tijdschrift natuurlijk.

Je wordt wel geacht er goed op te passen. En je hebt inderdaad best wel kans dat ze er een aantekening ergens van maken, maar als je netjes aangifte hebt gedaan, zul je er niet snel mee in de problemen komen (tenzij je zelf in je eigen paspoorten handelt natuurlijk).

Maar op zich is het geen probleem, zolang jij maar blijft betalen.