Waarom zeggen zoveel mensen die werken dat ze terugverlangen naar die 'onbezorgde middelbare schooltijd'?

Hoe denk jij erover?
Ik denk dan twee dingen: die mensen hebben de verkeerde baan gekozen, en op welke middelbare school zaten zij?! Daar had ik ook wel op willen zitten dan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Onbezorgd? Die mensen zijn vergeten hoe het is om puber te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Veel mensen hebben, of beter, maken zich zo druk in het hectische leven van ze, dat ze rust zoeken. Gekscherend wordt dan wel eens gezegd dat ze terugverlangen naar de scholierentijd. Vaak natuurlijk niet de waarheid, ik bedoel, weer geen studeren zie de meeste niet zitten.

Het ligt in het verlengde van "vroeger was alles beter". Iedereen weet dat ook dat geen waarheid is. Je verheerlijkt dat wat voorbij is bijna altijd. Het geeft je een sociale status, net zoals ieders vakantie altijd "geweldig" was, terwijl dat natuurlijk nooit zo kan zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik persoonlijk zou ook niet zozeer terug naar school willen omdat ik het zo geweldig leuk vond..het enige wat ik mis waren de uitgevallen lesuren, vroeg vrij zijn en lange vakanties. Daar verlang ik nog wel eens naar terug. Sommige mensen vinden zijn fluitend en makkelijk hun schooltijd doorgekomen en konden alles maken. Maar zodra zij gingen werken kregen ze verplichtigingen en werden er dingen van hen verwacht. Fouten worden minder snel geaccepteerd dan wanneer je nog op school zit. Deze mensen zullen daarom nog wel eens verlangen naar hun onbezorgde schooltijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De onbezorgde middelbare schooltijd???
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. De middelbare school zou ik NOOIT over willen doen.
Ik denk dat de mensen die dit zeggen, wel een leuke tijd hebben gehad op school. En daardoor onrealistisch terugverlangen naar vroeger.
Omdat ze alleen aan de leuke dingen denken van die periode en vergeten dat ze ook nog bergen huiswerk hadden enzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het niet uitmaakt op wat voor middelbare school je zat maar dat het meer te maken heeft met terugkijken naar een tijd zonder" zorgen"en alleen een verantwoordelijkheid naar jezelf en je ouders toe. Op latere leeftijd komen daar zoveel andere dingen bij zoals kinderen en werk en allerlei sociale verwikkelingen. Maar dit geldt natuurlijk niet voor iedereen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Over een onbezorgde schooltijd zou ik niet willen spreken wel over dat ik het nu leuker vind om iets te nieuws leren maar dan wel op een school omdat ik thuis leren niet vol hou.

Ik denk dan ook dat je gelijk heb met de verkeerde baan of eigenlijk de verkeerde studierichting. Je moet al heel jong een keuze maken en daar wil je dan nog niet over nadenken, tijdens je werk kom je erachter dat je wat anders wilt en dan is de school met je gewenste studierichting ineens wel leuk.