Sinds 30 maart 2002 is er een wettelijk verbod op handheld bellen. Letterlijk staat in het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens (RVV) dat het degene die een motorvoertuig, bromfiets of invalidenvoertuig bestuurt, verboden is om een mobiele telefoon vast te houden. Het is dus niet alleen verboden om rijdend handheld te bellen, ook rijdend sms-en, een adres opzoeken of een telefoonnummer opslaan is niet toegestaan. De wetgever heeft de term vasthouden dus bewust gekozen. Ook is bepaald dat het klemmen van de telefoon tussen oor en schouder niet mag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Je mag een telefoon niet ter hand nemen onder het rijden. Alleen al als je hem vasthoudt (zonder te bellen, dus) kan je een bekeuring krijgen. Niet gaan sms-en dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de wet zegt, dat je geen gsm vast mag houden !
dus smsen gelt het zelfde als bellen !
en kost je al snel 150 euro boete , ook al kijk je op je telefoon hoelaat het is tijdens het rijden !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sms-en en bellen mag je best in de auto, maar wel als die stil staat op een parkeerplaats. Als je rijdt mag je absoluut je telefoon niet vasthouden, dus ook niet smsen, iets opzoeken, je agenda checken of bellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sms-en is net zo verboden als met de hand bellen.
Ze zijn er ook mee bezig om het bedienen van je navigatie-systeem tijdens het rijden strafbaar te stellen (terecht natuurlijk).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou wat denk je zelf?
Da's zo mogelijk nog gevaarlijker dan bellen!
Natuurlijk mag dat niet en da's maar goed ook!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wie zegt dat ik het een domme vraag vind?
Een beetje snel in je wiek geschoten hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uiterst correct antwoord van Skusme!