Mannen met ontbloot bovenlijf op straat: moet dat kunnen?

Vandaag zag ik meerdere malen mannen met ontbloot bovenlijf op straat. De ene liep op een winkelcentrum (ging zelfs de supermarkt in), een ander stond op straat zijn groene bak te vullen met tuinafval; hij stond achter de bak, zodat het net leek of hij in zijn blootje stond.

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om half-naakte mannen op het strand of in het zwembad te zien, maar zo op straat vind ik het eerlijk gezegd niks. Vooral als die mannen ook nog eens een dikke pens hebben en "borstvorming".

Wat is jullie mening hierover?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (28)

Schandalig.
Oppakken in werkkampen stoppen.
Dat zal ze leren.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Vroeger kon dat net zo makkelijk... Maar nu niet meer, kennelijk...

Maar de dagen dat je dat zo maar ongestraft kon zijn geteld... Het is een kwestie van tijd of die man die zo de regels aan zijn laars lapt, moet voor langere tijd opgesloten worden...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer ze geen onzedelijk gedrag vertonen is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als een man zijn eigen tuintje opruimt in zijn blote bast en dan even op straat bezig is om de plantenboel op te ruimen, moet dat volgens mij wel kunnen... dan hoort de kleding, zal ik maar zeggen, bij het werk... professionele tuinlieden moeten van mij minsten een hemdje dragen...
in de stad of erger nog op een terrasje vind ik mannen met ontbloot bovenlijf uit den boze, behalve natuurlijk als het een terras van een strandtent is... zelfs aan de stadse kant van de boulevard moet er bovenkleding gedragen worden, vind ik...

Toegevoegd op 27-06-2009 13:27:10
de formaat en model van het mannenlijf maakt bij mij geen verschil...

Toegevoegd op 27-06-2009 13:31:16
een tijdje terug was ik op een blote-voeten-swing-avond in een new-age-centrum... een paar kerels dansten daar ook met ontbloot bovenlijf... en zweten!... kwam ik af en toe in de drukte tegen zo iemand aan... getver!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens Deva
+1
Leven en laten leven.Niet overal een punt van maken.Dat is mijn idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat mag niet mogen.
Evenmin als korte broeken, teenslippers, oorringen, tatoeages en groen haar.
The horror!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je vergeet nog leggings voor gezette vrouwen! ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is er mis met korte broeken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is er mis met oorringen..???
In een winkelcentrum hoeft dat van mij niet zo...
Maar aan de andere kant: vrouwen weten zich soms ook heel schaars te kleden en mag dat dan weer wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier gaat het om fatsoensnormen, persoonlijk vind ik dat iedereen wel weet wat achter kleding zit, maar men vind het niet smakelijk maar ongegeneerd. Het is afhankelijk van je omgeving waar je zit, want in vele toch wat armere landen is dit heel normaal. Sommige mensen vinden dat ze zelfs gestraft moeten worden, nou dan weet ik nog een heel moeilijke. Ik ben ziek en lig in bed achter mijn tuindeuren met glas. Zonder achterburen. Ik lig voor mijn ochtendritueel naakt in bed om gewassen te worden. Rijdt er een trekker voorbij met een lachende en wijzende boer. Ik voel mij beknot in mijn prive gedoe. Ik laat een muur bouwen een mooie 1.mtr 80 muur achter m`n huis. De boer kon mij niet meer zien liggen. Ik blij. De boer koopt een grotere trekker, en kan nu achterlangs mij toch weer zien, want z`n trekker is hoger. Nu denk ik hij doet maar, en heb hem gevraagd wat die daar nou van vond. Zijn antwoord: " ik benijd jou dat je elke keer wordt gewassen door een andere vrouw". Ik bedoel maar........... Ik heb nu gordijnen hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ontbloot bovenlijf kán heel mooi zijn. Gewoon mooi gespierd, niet van die body boulders, blhè. Maar om nou zo te gaan winkelen. Nee, dan krijg ik meteen een afknapper. Dan is het echt om te doen:kijk mij eens! Maar als ze nou de afvalbak staan vullen of in de tuin aan het werk zijn..ach..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vindt dat je het zelf maar moet weten. Het is dan ook echt tandjes warm hier.

Ik vindt dat je zelf ook wel lef hebt om er dan op soon manier bij te lopen. Zoals je al zegt. Op het strand is het niet erg om met bloot bovenlijf te lopen. Daar doen immers meerdere mensen dat. Maar toch, Ik ga hier niet in mijn bikini boodschappen doen. Dat is toch ook een beetje overdreven...

Dat is dus denk ik wat ik er van vindt. Overdreven. In een koel shirtje en korte broek is het ook prima uit te houden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neeee! Ik vind het ronduit asociaal! Idd, heb er geen problemen mee om er op het strand naar te kijken maar je gaat toch niet een winkel in of zo op straat lopen? Ik zag afgelopen week ook zo'n malloot lopen, het ziet er niet uit! Tuurlijk moet iedereen zelf weten hoe hij of zij zich kleedt maar ik vind het alles behalve netjes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk vindt ik dat IEDEREEN met ontbloot bovenlijf mag rondlopen:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van mij mogen ze, alleen kan ik het van sommige mannen meer waarderen dan van andere :) Wel vind ik het storend wanneer dit in bv een horeca gelegenheid is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuurlijk. Ieder mens heeft het recht zich te kleden (cq niet-kleden) als hij wil. Zolang er geen onzedelijkheden aan te pas komen moeten andere mensen dat recht van die man gewoon accepteren.

Toegevoegd op 29-06-2009 09:57:36
mijn voorkeur geniet het niet maar om iets te verbieden moet je sterke argumenten hebben. "Ik vind het niet mooi" is mijns inziens geen sterk argument.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het echt teveel gevraagd om even een t-shirt of hemd aan te trekken? Niet iedereen is hiervan gecharmeerd. En bovendien maakt het voor de warmte echt niet uit.

In je eigen voortuin bezig zijn vind ik wel weer een ander verhaal dan boodschappen doen in je blote bast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut niet, echt vreselijk om aan te zien.

Op het strand ontkom je er niet aan dat je ook bijna blote mannen ziet, maar als ik zo iemand bijvoorbeeld in de supermarkt zie, vind ik dat niet kunnen. Het is gewoon niet netjes en zeker ook niet hygienisch. Maar bovenal ziet het er gewoon niet uit. Trouwens bij oudere mannen vind ik zo'n korte broek (met van die witte benen eronder) ook erg raar staan. Maar dat dus terzijde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja

Geen gezicht maar typisch Nederlandse uiting van de arbeiderklasse.

Dus ja, moet kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Italie bijvoorbeeld lopen mannen heel snel en vaak met ontbloot bovenlijf.
Het is misschien ook wel een kwestie van in welk land je bent.
Ik denk dat bloot altijd een extra reactie op kan roepen in je omgeving, zeker als het een omgeving is waar men gemiddeld gezien heel veel kleding draagt.
Maakt me dan niet uit of het een man of vrouw is!
Niet iedereen heeft een even perfect lijf, dus je kunt enige discussie oproepen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het wel hilarisch om te zien eerlijk gezegd.
zolang ze hun broek maar aan houden is er geen probleem lijkt mij ,het was ook warm gister.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"JA" zeg ik voor: bouwvakkers, vakantie, strand, park, fiets, mooi strak lijf.
"NEE" zeg ik voor: in de winkel, op een terras, dikke onsmakelijke pens.
Hangt er dus een beetje van af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als meer vrouwen dit ook gingen doen zou ik het gedrag van de mannen wel door de vingers willen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan niet anders zeggen, eens +1
Ik vind het niet lekker.
Op de een of andere manier ontneemt het me ook de trek als ik net lekker een broodje zit te eten op een terras.
Zo'n zweterig bleek en behaard bovenlijf...nee.

Al zitten er vanzelfsprekend ook altijd lekkertjes tussen, maar die zijn meestal wijs genoeg om zichzelf niet te pas en te onpas te ontbloten.

Nee...helaas zijn het juist vaak de bleke behaarde lelijkerds die zichzelf zo nodig moeten laten zien...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan het niet bij wet verbieden, dat gaat iets te ver. Maar ik vind het wel erg ongepast, en niet erg smakelijk. Ik zou het zelf nooit doen, gewoon omdat ik de behoefte daartoe niet voel, maar ook omdat ik het simpelweg ongepast vind.

Op het strand of bij het zwembad heb ik er veel minder moeite mee natuurlijk, daar loop ik ook in ontbloot bovenlijf.
Maar in een winkelcentrum, of zelfs in de supermarkt vind ik niet kunnen. Zeker in de supermarkt vind ik het erg onsmakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, daar zijn de meningen over verdeeld. Ik vind het niet netjes of leuk om naar te kijken ofzo, maar ik maak me er totaal niet druk om. Als zij dat willen, dan zou ik ze gewoon laten. Ik vind het overdreven als je dit nou gaat verbieden. Als ze maar niks geks gaan doen, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat moet zeker kunnen hun hebben het recht om lekker bruin te worden.

of wil je ze een wollen trui aandoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik persoonlijk vind dat niet kunnen,en het argument dat het anders te warm is snijdt ook al geen hout,warmte voer je beter af door een katoenen shirtje te dragen,dit word nl geklijkmatig vochtig door het zweten,en blijft dus langer koelen,dit is dan ook de reden dat ik op het werk altijd een lange broek draag. op het strand ed is dit wat anders leven en laten leven .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja....je hebt bloot en bloot he?? ligt er uiteraard aan hoe de man in kwestie eruit ziet:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het persoonlijk niet echt hygiënisch staan. Om het huis, ok, maar om daar nou de openbare weg mee om te gaan vind ik niet echt netjes. Maar het moet wel kunnen, vind dat ik daar niet iets over te zeggen heb. En soms.. ziet het er best goed uit :)