volgens een vriendin van mij kan er geen derde wereld oorlog uitbreken. Ik vindt dit onzin? Wat vinden jullie en waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, word maar boos, maar "ik vindt"met dt? Ik loop
Ik kijk
Ik smurf
Ik vind
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaa, hahaha, ik ben heel slecht in spelling. Gelukkig bestaat er word, en hoef je niet zo vaak meer met de hand te schrijven ;)

Het beste antwoord

De kans dat er een 3e komt lijkt me redelijk aanwezig.

De economische en opkomst van China en India maken de vraag naar grondstoffen zodanig dat we schaarste krijgen. Bovendien is China al vele jaren actief bezig om zijn militaire apparaat te vernieuwen. Vooral hun blauwe zeevloot geeft spanningen door het bereik wat ze hebben.

En we hebben nog zoetwater schaarste als mogelijke bron. En het geloof doet het ook altijd aardig.

Kortom we hebben nog kansen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je vriendin heeft gelijk. De derde wereldoorlog (= de koude oorlog) is al lang voorbij. We zitten nu midden in de vierde wereldoorlog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja 1e was koude oorlog, 2e was met hitler, en daarna hadden we er geen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke was dan de eerste??
Of de derde wereldoorlog er komt weet ik niet, maar ik weet zeker dat er geen vierde wereldoorlog zal komen...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De derde wereldoorlog, kan best nog uitbreken alleen duurt ie verrekte kort...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan breekt de hel los, met alle atoomwapens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow hahahaha
En dat zou dan gelijk de laatse zijn....
Gek genoeg lijkt Nevil Shute met zijn intussen zo'n 30 jaar geleden geschreven boek "On the Beach"/ vertaald als "De laatste oever" gelijk te krijgen met zijn voorspelling dat China hier een rol in zou spelen - ik weet nog, dat ik, toen ik het voor het eerst las, dacht "China? Hoezo China?...."
Natuurlijk is het boek niet meer actueel, maar de beschrijving, hoe de mensheid omgaat met een wereld die niet meer leefbaar is in toenemende mate, en hoe ieder voor zich daar mee probeert om te gaan, is dat wél - als je het nog niet kent, raad ik je aan het eens uit de Bib te halen......
Om je vraag te beantwoorden : ik hoop, dat de ontspanning, die de verkiezing van Obama in de wereld gebracht heeft (zelfs de naar buiten tredende onrust in Iraq zie ik als een gevolg daarvan - dat was een paar jaar geleden ondenkbaar geweest, naar mijn mening) de mogelijkheid tot een nieuwe wereldoorlog weer wat terugdringt. Hoeft trouwens niet eens een wereldoorlog te zijn - een "kleine" gelokaliseerde oorlog doet het al, met alle technische ontwikkelingen in de oorlogvoering van de laatste jaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Pammiebammie;

Uit te sluiten is het natuurlijk nooit, maar ik denk dat grootmachten wel beseffen dat ze bij een wereldwijd gewapend conflict allemaal aan het kortste eind zullen trekken. Oorlogen worden tegenwoordig via de wereldeconomie uitgevochten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De globalisering zorgt ervoor dat de belangen van iedereen steeds meer over de aardbol verspreid raken.

De hoop is dus,
dat als vorm van *eigenbelang*,
het voeren van zo'n oorlog gewoon domweg te duur is.....:

je dondert je eigen markt in elkaar, of je vernietigd je bronnen voor goedkope inkoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maar als je boos bent zal je daar toch niet bij nadenken??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij niet, maar zakenlieden denken meestal eerst aan geld, wat in dit geval een soort buffer is.
we zitten er midden in.
overal in elk land is er wel wat aan de hand of hebben commentaar op elkaar.

het is geen oorlog zoals nje denkt dat het zal zijn ,deze is gevaarlijker omdat er destructive wapens zijn die in verkeerde handen kunnen vallen met alle gevolgen van dien .
men probeert dat te voorkomen middels verdragen tussen de verschillende landen.

het is een soort schaakspel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
totdat er iemand schaakmat staat.
Begeerte, stommiteit en angst zijn de drie elementen die altijd genoeg bleken om een oorlog te beginnen en nog altijd ruimschoots op deze wereld aanwezig.
Aan Irak heb je kunnen zien wat een weinig realistische visie een grootmacht op de wereld kan hebben.
Een paar vliegtuigen dat een kantorencomplex binnen vliegt kan natuurlijk nooit de reden zijn om een oorlog te beginnen tegen een land wat er niets mee van doen heeft, maar als zo'n incident gebeurt verliezen politici en burgers kennelijk elk gevoel voor realiteit en rennen als kippen zonder kop het onheil tegemoet.
Wat mag je dan van machthebbers verwachten als er een keer per ongeluk een atoombom afgaat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het ook onzin. Er zijn genoeg staten die er graag eentje zouden initiëren, door bijvoorbeeld Israël van de kaart te vegen. Dat die een keer komt lijkt me waarschijnlijker dan dat ie er niet komt. Maar wanneer? Ik hoop 'm niet meer mee te maken, en ook mijn zoon niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou best kunnen.
Maar aan de andere kant, de Verenigde Naties is er toch niet voor niets. Als er ruzies zijn moeten die worden uitgepraat.. en niet uitgevochten door een oorlog.
Maar je weet het maar nooit,nu met de economische crisis...