Waarom wordt er zoveel geld besteed aan het zoeken van een zwarte doos?

Het is duidelijk dat het vliegtuig van Air France verongelukt is. Het is ook duidelijk dat alle ruim 200 mensen zijn omgekomen. Er zijn zelfs een stuk of 45 lichamen teruggevonden.
Nu wordt er enorm veel geld uitgegeven om de zwarte doos te zoeken, zodat ze weten wat er precies is gebeurd.
Waarom? Wat voegt dat toe en is het niet zonde van het geld?
Er zijn op de wereld vele mensen die verdwijnen en waar de familie niet precies van weet wat ermee is gebeurd. Ze weten dan vaak niet eens of iemand wel dood is. Hier is het wel duidelijk, maar toch dat dure onderzoek.
Waarom?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Voor het bepalen wie de zwarte piet gaat ontvangen. Zwarte Piet betaalt de schadeclaim. Bovendien zijn echte ongelukken de enige mogelijkheid om hardware en software te testen. Je kunt niet zomaal een proefvlucht met dodelijk afloop doen.

Toegevoegd op 11-06-2009 09:05:53
PS de blackbox is ontworpen door Mr Black en is rood of hel geel gekleurd. Zwarte Doos is dus onzin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal goed... Kijk hier is iemand die durft te denken en dat uit te spreken... +1

Andere antwoorden (10)

De zwarte doos (die rood is) die heeft alle gegevens over het verloop van de reis... Dus daar zitten de bewijzen van wat er zich afgespeeld heeft... Dus ze zetten alles op alles om die te vinden... De verzekeringen willen dat per sé boven water krijgen, want dat betekent uitkeren of niet... Dus er zijn echt torenhoge belangen om dat helder te krijgen en daar is het opvissen van de twee zwarte dozen van eminent belang...

Waarheids- en bewijsvinding dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door de zwarte doos te onderzoeken krijg je een goed idee van hoe het is gebeurd. Dit is omdat ze een volgende crash willen voorkomen.. En misschien was het een terroristische aanslag, en moeten ze de veiligheid verbeteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om te leren van wat er fout ging zodat herhaling kan worden voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kort bondig en goed.
Aan de hand van de gegevens kan oorzaak ramp en/of evt onveiligheden worden opgespoord, dit heeft al tot veel verbeteringen geleid bij vliegtuigen, trouwens ook bij andere dingen worden zwarte dozen gebruikt vaak; schepen en snelle treinen. Een ander aspect is de verzekering natuurlijk, er moet een schuldige worden gevonden om de boel te betalen uiteindelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me duidelijk. Afgezien van de financiële redenen is de grootste reden het achterhalen van de oorzaak van het ongeluk.
Want het lijkt me logisch dat ze willen weten hoe het ongeluk is gebeurd. Niet alleen voor de nabestaanden, maar vooral om ongelukken in de toekomst te voorkomen.

Maar wat jou betreft hoeft er dus geen onderzoek naar de oorzaak gedaan te worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De enige reden voor maatschappijen en onderzoeksautoriteiten is herhaling voorkomen, leren wat er mis ging en nieuwe procedures maken om goed te kunnen isnrpingen op storingen als deze weer voorkomen.
Verder om modificaties aan het type vliegtuig te kunnen aanbrengen om storingen te voorkomen.

Verder krijg ik het gevoel dat het geen aanslag was.
Een terroristische organisatie heeft alleen baat bij een aanslag als ze hardop roepen dat zij het gedaan hebben.
Dat brengt angst en aandacht, daar er niets wordt opgeeist lijkt mij de kans op een aanslag steeds kleiner te worden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De zwarte doos geeft antwoorden op vragen die wel degelijk van groot belang kunnen zijn. Juist door de zwarte doos te vinden kunnen we de oorzaak vaststellen en hiermee wellicht in de toekomst iets soortgelijks voorkomen. Daarbij zit er een verzekering-technische kant aan de situatie, maar ook nabestaanden die graag antwoorden willen weten.

De zwarte doos is er niet voor niets. Ik zou het pas een idiote en kwalijke zaak vinden wanneer we NIET de moeite nemen om 'm te vinden. Geld is wat mij betreft geen issue, de belangen zijn veel te groot.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1. De enige manier om zulke accidenten in de toekomst uit te sluiten is te vinden in alle vluchtgegevens die geregistreerd zijn in de black box.
2. De verzekeringen eisen van de luchtvaartmij de werkelijke oorzaak
3. het prestige van Air France (en ook haar commerciêle belngen) en dat van de braziliaanse en franse marine staan op het spel
4. de nabestaanden die recht hebben op de waarheid
PS :de kosten voor het onderzoek zijn te verwaarlozen als je het vergelijkt met één dag oorlogsvoering in Irak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er familie van mij in had gezeten, zou ik ook graag willen weten wat er nou precies gebeurd is.
En als ik zelf van plan was om met zo'n zelfde toestel te gaan vliegen, zou ik ook graag willen weten wat er nou precies gebeurd is.

En ja, een zwarte doos is rood. Nog een geluk dat het niet boven de Rode Zee is gebeurd.
Dan moesten ze op zoek naar een zwarte doos, die rood is, in de Rode Zee die blauw is.
Waarom geven ze zo'n doos niet allekleuren van de regenboog?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit gebeurd omdat de zwartedozen -de Flightdatrecorder en de cockpitvoicerecorder- essentiële informatie bevatten. Hier komt bij dat als blijkt dat het verongelijke van de 'Airbus A 330' een productiefout heeft gehad dat aanleiding is geweest tot het ongeluk. Dat dit dan gevolgen zou kunnen hebben voor de gehele 'Airbusfloot' En dan niet alleen die van 'AirFrance', maar ook die van de 'KLM', 'Lufthansa', 'Singapore Airlines' etc. etc. etc...

Hier komt bij dat als de zwartedozen niet meer in het staartstuk zitten dat recentelijk is gevonden. Dat de zwartedozen dan wel eens op 5000 tot 8500 meter diepte kunnen liggen. Om op deze diepte te komen zijn speciale apparatuur nodig. De Kernonderzeëer van de Franse Marine die vandaag, of morgen aan komt kan tot 6000 meter diepte. En daarbij is het oplossen van een vliegtuigongeluk altijd belangrijk met ruim 36 miljoen vliegbewegingen per jaar wereldwijd...

Dus wat mij betreft kan er niet genoeg geld in worden gestoken om tot een oplossing van deze verongelukte Airbus te komen...

Toegevoegd op 11-06-2009 11:07:15
Het is natuurlijk 'Flightdatarecorder'...