Waarom ontkennen sommigen de holocaust?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Sommigen' dat zijn fascisten, daarom ontkennen ze het.

Het beste antwoord

Holocaustontkenners vinden we in de regel in een nogal dubieuze hoek die het op zijn zachtst gezegd niet zo hoog opheeft met ' Joden' / het Joodse volk / Israel / Zionisten , zeg maar wat we antisemieten noemen, en dan met name hen die geloven in de grote Joodse Samenzwering (zie link, lang verhaal).

Het doel van het ontkennen van de Holocaust is voornamelijk proberen te bewijzen dat het een grote leugen is, dat Joden dat verhaal hebben gebruikt om de wereld te manipuleren en voor te liegen en zo misschien een soort zielige underdog-positie hebben getracht te verwerven, waardoor andere volkeren niet nog eens zullen proberen het Joodse volk iets aan te doen. En natuurlijk primair om aan te tonen dat Joden sowieso geboren leugenaars en bedriegers zijn die niks goeds in de zin hebben. Onbetrouwbaar, leugenachtig, achterbaks, affijn, noem de prettige associaties maar op.

Ze ontkennen niet zozeer dat er honderdduizenden mensen zijn omgekomen in concentratiekampen (al proberen sommigen dat wel) , maar voornamelijk dat dat specifiek tegen Joden gericht was. Dat zou een verzinsel / hoax van de Joden zelf zijn.

Tja....bij mij werkt het niet. Ik denk dat ik genoeg bewijzen gezien heb, en heb niet genoeg wantrouwen ./ achterdocht tegen ' het' Joodse ' Volk' om ook maar een seconde aan een unieke, professionele, fantastische en volmaakte hoax te denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik ken ook mensen die de ramp met de Boeing 747 in de Bijlmer ontkennen. En mensen die ontkennen dat Elvis Presley dood is. En mensen die van mening zijn dat het een hele complottheorie is geweest van de gealieerde om Nazi-Duitsland zwart af te schilderen...

Probleem van de zogenoemde concentratiekampen is dat het voor die tijd, jaren '20 en '30 normaal was dat die er waren. Men werd daar gewoon heen gestuurt als men afweek van de maatschappelijke norm. Of wel als men in het grijze gebied zat van wel of niet crimineel en men een straf moest uitdienen. Ook Nederland had 2 van die kampen, waaronder 'kamp Vught', voor de komst van Nazi-Duitsland...

En wie verplicht mij om iets te erkennen, waar ik zelf nooit bij ben geweest? Dit wilt overigens niet zeggen dat ik de holocaust ontken. De verhalen lopen alleen erg uiteen. Dat ik het veiliger vind om in dat grijze gebied te blijven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze kunnen wat teweeg brengen door het te ontkennen... Zo is het nu eenmaal...

Ook in de natuur vind je deze eigenschap terug...

Een virus doet hetzelfde... Het maakt gebruik van iets van een ander om er zelf beter van te worden... Maar maakt de gastheer wel ziek, maar het doel heiligt de middelen...

Hier precies hetzelfde en zegt alles over de persoon in kwestie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan het niet anders zeggen...
Omdat ze denken dat het propoganda is die tegen hun belang indruist. Dat zie je bij allerlei gebeurtenissen, zoals landing op de maan, evolutieleer, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De holocaust wordt ontkend door antisemieten, jodenhaters dus. Je vind ze bij links, je vind ze bij rechts en je vind ze (vooral) in religieuze kringen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aangezien het nergens op gebaseerd is krijg je daar geen antwoord op denk ik Magicegidius, tenzij ze bepaalde groepen moslims bedoelt in bepaalde landen.
Het kwade in de mensen kent geen grenzen.Of zou het toch ook extra dommigheid zijn.Misschien beide.