Er wordt wel een gesproken over een beschermengel bestaat dat?

Bijvoorbeeld: je overleeft een aanrijding, er wordt dan vaak gezegd, die had een beschermengel. Bestaat dat

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

ja natuurlijk bestaan beschermengelen... ander zouden er nooit van dit soort stickers gemaakt zijn...

nee dat is een grapje...

beschermengel is natuurlijk een symbool voor het Leven dat jou draagt en dat jou steeds op de juiste plaats op de juiste tijd laat zijn...
je kunt dat toeval noemen... of voorzienigheid... of beschermengel...

Toegevoegd op 10-06-2009 10:41:38
natuurlijk kun je niet alles overlaten aan je bescherm-engel... daar slaat die sticker ook op...

een man reisde met zijn dienaar door de woestijn, de dienaar moest voor de nacht de kameel kluisteren...
de volgende ochtend was de kameel weg... boos riep de man tegen zijn dienaar: 'waarom heb je de kameel niet vastgebonden?'
de dienaar zei: 'vraag dat maar aan mijn beschermengel... ik was te moe en ik heb tegen hem gezegd dat hij er voor moest zorgen...u zegt altijd tegen me dat ik op God moet vertrouwen en op Zijn engelen... dus dat deed ik...'
waarop de man zei: 'vertrouw op God en Zijn engelen én bindt je kameel vast... want God heeft op aarde geen andere handen dan de jouwe'.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dat is afhankelij kvan je overtuiging in het leven. Ik geloof niet in engeltjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja die bestaat, maar of je dat in deze wereld behoedt voor ongelukken dat betwijfel ik dan weer...

De beschermengel is de chauffeur van jouw auto... Die beschermt je auto tegen ongelukken en onveilige situaties... En daar is die heel goed in en heel snel... Het is bijna overlevingsinstinct om het lichaam te redden in alle situaties...

Iedereen heeft een beschermengel anders zou niemand deze dag kunnen overleven...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat heet geluk, niemand heeft een bewijs dat zo'n engel bestaat ook kan de vraag gesteld worden waarom zou dan een engel je willen beschermen? Waarom gaan mensen dan toch dood? Deze vragen zijn niet goed te beantwoorden dus is het waarschijnlijk dat ze niet bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb uit ervaring mee gemaakt dat zoiets bestaat =)!! so u can deny it.. but its definatly (here)..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een engel is een hemels wezen. Indien je hierin gelooft, zal dit wezen je hebben geholpen de aanrijding te overleven.

Of in overdrachtelijk zin "die had een beschermengel", die heeft geluk gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als beschermengelen zouden bestaan, waarom gebeuren er dan toch zoveel ongelukken die niet goed aflopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen degenen die overleven kunnen spreken van een engelbewaarder. De anderen zwijgen berustend. Maar niemand belet je erin te geloven. Alleen vond ik het aan de universiteit wel heel ver te discussieren over het geslacht van de engelen. Mijn engelbewaarder is neutraal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een paar maanden geleden gebeurde er een ernstig ongeluk met een reisbus. De meeste passagiers hebben het ongeluk niet overleefd, een enkeling wel.

Voor een onderzoek naar beschermengelen werden de passagiers verdeeld in twee groepen: de doden en de overlevenden. Uit elke groep werden willekeurig drie mensen geselecteerd voor een interview.

Beide groepen werd de vraag gesteld: "had u een beschermengel?".

Uit de groep van de overlevenden antwoordde 100% bevestigend. Uit de groep van de overledenen antwoordde niemand bevestigend.

Conclusie: alle passagiers (lees: ervaringsdeskundigen) zijn het erover eens dat beschermengelen bestaan.

Toegevoegd op 10-06-2009 11:02:17
Toevoeging: dit is natuurlijk enigzins sarcastisch bedoeld. Het doel van dit verhaal is aan te geven waar het geloof in beschermengelen vandaan komt. En dat het verschijnsel "beschermengel" verdwijnt zodra je breed genoeg kijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet te bewijzen dat een beschermengel niet bestaat. Maar misschien hebben de mensen het bedacht als een idee: Als je het idee hebt dat je een beschermengels hebt, voel je je veiliger en zekerder. Het hoeft dus niet echt te bestaan, alleen mentaal. ik zelf denk niet dat er echt een engel rond mij zweeft die mij beschermt.