Nee... Omdat er maar één leven is, en dat is nu... En alle fantasie is voorkeur en afkeur van dat wat is in het hier-nu... En voorkeur en afkeur van het hier-nu is lijden... Je kunt jezelf niet bewust in de vingers snijden, dus als je weet dat deze fantasie pijnlijk is, dan kun je niet bewust een fantasie willen gaan geloven dat die echt is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben op Dodenherdenking om 11 uur 's avonds geboren. Ik zou graag een uurtje later zijn geboren, op Bevrijdingsdag.
Die dag is iets vrolijker en dan hoef ik ook niet twee minuten stil te zijn in een woonkamer die is versierd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuke vraag!
aan de ene kant ja. Ik zou best ergens op een tropisch eiland als Bonaire of Curaçao geboren willen zijn. Ben daar op vakantie geweest, en de cultuur en het landschap sprak mij heel erg aan.
aan de andere kant nee. Ik ben geboren in Bergen op Zoom, maar woon nu midden in het Gooi. Ik voel me best prima hier, en waarom zou ik ergens anders geboren moeten zijn, ik kan toch ook simpelweg verhuizen..?:D
Andere tijd.. tsja, ik denk dat ik misschien wel een generatie eerder wilde zijn.. Ik hoor mijn moeder vaak praten over vroeger en de manier van leven van toen sprak mij erg aan.. (ik ben zelf 17 nu.XD) In de toekomst geboren zijn lijkt me niks. Erger me nu al dood aan alle elektronica en alle onpersoonlijke communicatiemiddelen etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet. Zou het dan beter of slechter geweest zijn? Ik ben tevreden met mijn levensloop, zeer gevarieerd en met veel fijne en pijnlijke gebeurtenissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de tijd voor school of zover in de toekomst dat een geen kennis nodig is... Lijkt me heerlijk een wereld zonder school (eventjes dan)...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ergens anders of op een ander tijd zijn geboren weet ik niet. Daarbij zou ik niet kunnen bedenken hoe anders mijn leven zou zijn want het is zo'n ingrijpende verandering. Wat dat betreft ben ik wel tevreden met mijn huidige plaats en tijd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ik ben heel tevreden zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ver in de toekomst in the land down under.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA ik wou dat ik geboren was in de tijd van William Wallace of Achilles. Geen dagelijkse sleur maar gaan voor een ding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het was en is goed zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, als ik verder terug ga in de tijd kom ik vast op de brandstapel en in de toekomst in een inrichting, mooi niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben een 'nieuwjaarskindje' , maar was liever op een andere dag geboren geweest.
Nieuwjaarsdag is toch wel een toestand hoor. Aan de andere kant, al dat vuurwerk ter gelegenheid van.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, doordat ik in een andere land ben geboren en getogen heb ik bepaalde herinneringen die ik voor geen goud zou willen missen. Hoewel ik me soms afvraag, hoe makkelijk was het niet geweest, als ik wel gewoon in Nederland was geboren? Zo heb ik bijvoorbeeld hier nooit op school gezeten, heb mezelf het taal geleerd etc. Geen familie in de buurt. En de tijd? Eigenlijk perfect, was geen TV, geen wasmachines, kan je nagaan dat we alsnog wisten te overleven!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik vind het prima zo.