Rembrandt van Rijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
nee dat was zijn neef
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik haal ze steeds door elkaar
willem van oranje dacht ik
anneliez
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ Voor goed antwoord
Willem van Oranje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
willempie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_van_Oranje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een plusje + Ben toch bezig nu.
Die man is Willem van Oranje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij willem van oranje...
familie van onze alex
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk,dat het nu heette is! Dat was Willem van Oranje,alias Willem de Zwijger,Alis Guillaume de Nassov.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi antwoord Moolkeesje. +
De oudste zoon van Willem de Rijke, beter bekend als Willem de Zwijger en in Nederland vaak Vader des Vaderlands genoemd. Hij was erg muzikaal en dichtte ook het welbekende Wilhelmus etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze ook een plusje dan maar. :)
Amadea
13 jaar geleden
Het Wilhelmus is niet geschreven door Willem de Zwijger, maar (waarschijnlijk) door Marnix van St. Aldegonde.
Amadea
13 jaar geleden
Heb je trouwens een bron voor die muzikaliteit? Volgens mij vergis je je met de persoon!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat Wilhelmus ging wel over hem, maar hij had er zelf part noch deel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Wilhelmus is gebaseerd op een oud Frans soldatenliedje dat Willem vaak neuriede als hij een bad nam. Velen vermoeden dat Marnix de tekst heeft gemaakt maar zeker weten doen we dat ook weer niet. Dus kan Willem het ook gemaakt hebben. Hij bleef maar zeuren over zijn Duitse bloed en die vervelende Spaanse koning. Allicht dat vele Nederlanders het volkslied meeneurien maar de tekst liever niet zingen.