Waardoor kwam het ook alweer dat de mummies een stuk kleiner zijn geworden dan toen de persoon nog leefde??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik meen dat dit kwam doordat zo'n persoon 3 weken lang in zout lag, dat onttrekt alle vocht uit het lichaam. Bovendien werden de organen verwijderd. Dus doordat er wat uit is gehaald zakt het lichaam wat in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

de lichamen drogen in en verschrompelen daardoor.
de mummies moesten droog zijn, om niet te gaan rotten.
13 jaar geleden
Mogelijk omdat kraakbeen in het lichaam omtrekt en dat toch vele cm's in het lichaam kan schelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou zeggen dat het skelet bepalend voor de lichaamslengte is maar dat klopt niet helemaal. Door vochtverlies verschrompelen alle weke delen, ook het kraakbeen dat een verbinding vormt tussen veel botten, waardoor ook die botten dichter tegen elkaar komen te liggen.