hoe en waar kun je bekendheid maken voor je schilderijen (gallery oid)

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn schilderijen "meer onder de mensen" komen? Iemand een idee, tips? Want een foto is leuk, maar een schilderij is nooit pakkend genoeg, en zou ze best ergens op willen hangen. Maar hoe werkt dat?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoelde dat alleen in "het echt" een schilderij pakkend kan zijn, ipv op een foto.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Je kunt bedrijven, instellingen etc aanbieden jouw werk op te laten hangen in de gangen en andere ruimten waar veel mensen komen. Mijn zus exposeert op die manier in de bibliotheek, restaurant van een groot winkelketen en huisartsenpost. Bij haar werk hangt haar telefoonnummer voor informatie. Het is voor beide partijen gunstig. Het bedrijf heeft kunst aan de muur en de maker krijgt op die manier opdrachten en kan stukken verkopen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan lid worden van een vereniging die exposities houdt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan naar verschillende 'winkels' gaan waar ze schilderijen verhuren en daar vragen of jouw schilderijen goed genoeg zijn. Je kan ze ook op e-bay verkopen en zo je naam wat meer bekendheid geven. Natuurlijk zijn er ook verenigingen waar je je bij kan aanmelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende plekken waar dat kan, B.V
Een restaurant , een cafetaria , broodjeszaak , in de gang
van een ziekenhuis, sportverenigingen e.z.v.
Overleg met de eigenaar of het mag, en wat voor een
soort schilderijen het zijn.
Vaak zijn er ook amateur exposities, en daar kunnen
de schilderijen voor een bepaalde tijd opgehangen worden, en als er belangstelling is ook worden verkocht.
Succes.