wie weet iets over dit glaswerk, bijv, hoe oud het is en waar het voor diende.

Op de pot zit een zilveren dop.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

de grote schaal lijkt wel voor bowl. En de twee kleintjes misschien voor suiker en melk? Of kruiden. Ja, kan van alles zijn, maar zoals hier al is geschreven, ga eens kijken bij Kunst & Kitsch, dat lijkt me een goed idee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het vage vermoeden dat dit een schaal is waar Turks Fruit in hoort (te groot voor een suikerpot, te klein voor een bowlstel, met uitsparing in de deksel voor evt. bijpassende zilveren tang). En de twee kleinere potjes zouden dan voor nootjes o.i.d. kunnen dienen. Volgens mij is ooit wel eens zo'n set te zien geweest bij 'tussen Kunst en Kitch' maar ik kan er geen afbeelding van vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij nader inzien horen ze ook niet persé bij elkaar, de graveerpatronen op de grote schaal zijn helemaal anders dan op de kleine potjes, en als het een stel was zou je verwachten dat de kleine potjes ook zilveren dopjes hadden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
denk dat je gelijk hebt, de kleine potjes horen niet bij de grote
De beide kleintjes lijken mij,gezien het motief uit begin 20e eeuw te stammen. De grote pot kan ik niet thuis brengen. Weet je ook maten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grote schaal /pot is voor soep of bowl gebruikt en die kleintjes zijn zeer waarschijnlijk gebruikt op een make-up tafel waar ze een stukje in konden zakken.
Ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze gebruikt zijn voor poeder en make-up watten.
Vroeger had je dat veel, glas wat ergens in weg kon zakken, zelf heb ik daar een paar inktpotten van.