Welk museum, gebouw, brug zou jij bouwen om nederland in de kijker te stellen?

Bilbao heeft zijn Guggenheimmuseum , wat een nieuw elan bracht voor de stad. waar in nederland zouden we toparchitect kunnen aanwerven voor een maatschappelijk projekt met internationale allure?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Mij lijkt een brug naar het Verenigd Koninkrijk het einde.
Nederland moet dan wel de nummer 1 zijn boven die Engelsen; iets voor Rem Koolhaas en zijn team?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel in glas op zijn minst. Schitterend idee.of boven de waddeneilanden of over belgië ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kan zo'n project niet aan, hij is geen civile technieker, godzijdank als er ooit zo'n brug zou komen.
Wel even een leuke vraag, wordt er links of rechts gereden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Halverwege de brug wordt van wegdeel gewisseld. Via een (inderdaad glazen) luchtbel wordt er over elkaar heen gereden, zodat men vervolgens ter linker- of rechterzijde ook de andere kant van de Noordzee kan beschouwen.

Andere antwoorden (9)

Ik zou zeggen: "In de oudheid".

De mooiste gebouwen en tevens de gebouwen die de meeste aandacht van toeristen krijgen zijn de gebouwen die in de Goude Tijd gebouwd zijn. De grachtenpandjes in Amsterdam, de oude pakhuizen in de hanzensteden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een soort van waterwerken museum, waarin mensen uit de hele wereld inspiratie komen opdoen hoe Nederlanders strijden tegen het water. Dat gebeurt al, maar dat zou best op grotere schaal kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij als Nederlander zijn praktisch ingesteld en hoogbouw is helaas niet een van de opties. Interessant vind ik een liggende wolkenkrabber, grootste in de wereld en alle uitdagingen die daar bij komen kijken. Zeker om het allure te geven en de uistraling die dan weer bij een architectonisch monument hoort. Wellicht is een hybride vorm aardig...een liggende wolkenkrabber opgebroken door een rivier waar een half deel bovenzweeft die van dag tot dag van kant naar kant reist.

Uiteraard zijn er legio architecten die staan te trappelen voor iets dergelijks en ik pleit dan voor 1 x meneer Koolhaas te passeren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een koffieshop, supergroot in de vorm van een Senseo, is dat wat?

Toegevoegd op 27-04-2009 15:37:17
zo van 2 bij 2 bij 2 kilometer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou een gebouw/museum bouwen welke afhankelijk van het jaargetijden/de weersomstandigheden geheel in de grond zou kunnen verdwijnen.

Bijvoorbeeld als je erg koud is de grond in voor warmte, iets warmer dat ie dan wat omhoog komt om op te warmen aan de zon, en midden in de zomer dat ie juist weer meer ondergronds is om af te koelen en niet aan de hitte bloot staat. Verder zou ie van natuurlijke en lichte materialen gemaakt moeten worden om het zonlicht optimaal te benutten en zodat we steeds dichterbij de natuur komen in onze architectuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het paleis voor de Volksvlijt (ja weer :) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De euromast in Rotterdam eens vervangen voor een toren van internationale allure! Dat is 10 jaar geleden al eens met veel bombarie gepresenteerd (foto op voorkant van het AD) maar nooit uitgevoerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou voor de kust een nieuw vliegveld(qua grootte schiphol) laten aanleggen op een aan te leggen eiland, en deze middels een revolutionaire brug( architectonisch) met het vaste land laten verbinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland is een land waar vrijheid een belangrijk, hoog gewaardeerd een nageleefd goed is.
Ik zou kiezen voor een groot monument voor de vrijheid op te richten op een nieuw op te spuiten eiland voor de kust. Nederland is wereldtop als het gaat om het creëren van eilanden. Kijk maar naar Dubai met o.a. zijn gecreëerde eilanden in de vorm van een palm cq. de wereld.