•Een paleis is een ambtsgebouw dat een openbare of ceremoniële functie heeft. Het is vaak ook een (woon)huis voor een staatshoofd. Ook kardinalen en bisschoppen wonen normaal gezien in een paleis.

•Een kasteel is een versterkte woning van een gezin of kleine groep. Een sterk kasteel wordt ook wel aangeduid als burcht of slot

Dus kasteel, burcht of slot is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Strikt genomen is een burcht een kasteel, maar een kasteel geen burcht. Een burcht is een versterkt kasteel, meestal door een gracht, een aarden wal,...

Een slot is hetzelfde als een kasteel of een burcht.